torsdag 18 november 2010

Längtar

Den senaste tiden har jag verkligen känt hur min längtan efter vår lilla skrutt ökat. Vet inte om det är att jag börjat läsa på om förlossningen, att flera personer jag följt i sina graviditeter fått sina barn, eller om det är att dagarna på räknaren faktiskt känns som att det minskar nu. Imorgon går vi in i v.30, det känns fantastiskt, även om det ju såklart är en bit kvar. Tio veckor för att vara exakt. Kanske är det också att vi pratar mer och mer om barnet här hemma, det börjar liksom vara mer verkligt att vi faktiskt ska få barn. Alla förberedelser, vagnen och de små små kläderna ska faktiskt användas av vår egen lilla dotter eller son. Som jag längtar, det är helt otroligt!

3 kommentarer:

Tea sa...

Jag förstår att längtan bara blir större och större. Snart är ni där!

emve sa...

Längtan är nog en naturlig del av det hela! För jag tycker jag längtar mer för varje dag. Och härligt är det, att det varje morgon kommer lite närmare. :)

toksnippa sa...

Ja det börjar väl bli mer o mer verkligt också :-)