söndag 10 oktober 2010

Award


Jag fick en award för ett tag sedan, från Väntan och Längtan och Livets underverk, men just då hade jag inte tid/ork att skriva och sen blev det bara liggande. Det tar ju sin lilla tid att komma på sju saker om sig själv, även om de inte uppfyller kravet på att vara intressanta... Jag är i alla fall jätteglad för att få beröm för min blogg, så det är klart att jag vill skriva. Bättre sent än aldrig!

Detta gäller för awarden:
Som Awardvinnare ska du kopiera in Awardbilden i din blogg, för att visa att du har fått den.

Tacka och länka tillbaka till den du fick Awarden av.

När man får den så ska man skriva 7 intressanta saker om sig själv.

Ge awarden till 7 andra bloggare. Skriv till dem att de fått award…


Sju saker om mig:

1. Jag står inte ut med att vara osams med någon, framför allt inte med maken. Detta har fördelen att vi nästan aldrig är arga på varandra någon längre tid, men nackdelen att det alltid är jag som "gör sams" även om det kanske var maken som "startade" grälet.

2. Jag kan stå hur länge i duschen som helst (och hur varmt som helst), men så fort jag lägger mig ner i ett bad så blir jag rastlös efter fem minuter.

3. Jag tackar gärna ja till saker utan att riktigt tänka mig för, vilket ofta leder till att jag plötsligt har fullt schema och blir stressad.

4. Ovanstående egenskap har t ex lett till att jag blev panelmedlem i ett pratprogram i radio, med medföljande ångest en gång i veckan.

5. Det finns inget som får mig att bli mer frustrerad och vansinnig än teknik som inte funkar som jag vill (framför allt datorn). Samtidigt tycker jag att det är sjukt roligt att hålla på och fixa egna tekniklösningar vilket såklart ger en hel del vansinnesutbrott.

6. Jag har svårt för att lära känna nya människor. Jag har ganska lätt för att vara social, t ex på fester och på jobbet, men att därifrån ta steget till att träffa någon på tu man hand är svårt. Jag har flera ytliga bekanta som jag vet ska vara föräldralediga samtidigt som jag, men är ändå rädd för att det enda jag kommer att göra är att sitta hemma i lägenheten med bebisen för att jag inte ska lyckas få till att träffa folk.

7. Jag önskar att jag kunde spela något instrument och har provat på både gitarr och fiol, men tyvärr har jag inte haft tålamodet att lära mig ordentligt.

När det gäller att ge awarden vidare har jag alldeles för svårt att välja ut sju bloggar, så jag tänkte helt enkelt ge den vidare till de som följer mig.

Inga kommentarer: