fredag 29 oktober 2010

Under 100 och gravidyoga

Äntligen helg efter en väldigt stressig vecka. Inte nog med att jag hade bokat upp mig till tusen efter jobbet, jobbveckan visade sig också bli totalt fullbokad så jag verkligen har fått slita mig från jobbet för att hinna med mina efter jobbet-aktiviteter.

Till och med hade jag missat att vi nu är under 100 dagar kvar till pluttens ankomst! Hurra! Jag som tyckte att tiden segade sig fram förra veckan när det vara hundra och några dagar kvar och riktigt längtade efter milstolpen 100 dagar, och så hängde jag inte ens med på själva dagen.

Veckan har varit trevlig i alla fall. På onsdagen var jag på mitt första gravidyogapass och jag har träningsvärk fortfarande... Det märks helt klart att jag inte tränat ordentligt på sex månader, och särskilt att jag inte har yogat för jag var verkligen stel som en pinne. Skönt var det i alla fall och nog bra inför förlossningen för det handlade en del redan om att andas sig igenom smärta och muskler som är bra att träna. Roligt också att vara så många gravida i ett och samma rum. Först var det bara en kvinna som var i v.32 som hade större mage än jag, men sedan kom några eftersläntrare så till slut var vi flera stycken som var kring v.25. Kursen är åtta veckor och det ska bli jätteroligt att följa allas magar.

PS. Jag går här, och även om den kursen jag går är fulltecknad så verkar det som att finns platser kvar på den som går på måndagar, och som börjar nu på måndag. Känns som att jag kan rekommendera den efter bara en gång...

4 kommentarer:

Yevonde sa...

Grattis till under hundra :) Kul med yoga, mitt ställe var fullt så jag kom av mig lite. Men det är ju toppenskönt. :)

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Så bra med Yoga inför din stora dag! Har jag inte ens tänkt på, men om vi lyckas plussa nångång så ska jag hålla yoga i minnet...

kram Ninna

Jag vill jag kan... sa...

Grattis till milstolpen! Vad häftigt :0)

loba sa...

Grattis till skuttet under hundra dagar! :)

Yoga är fantastiskt!