söndag 3 oktober 2010

En riktig skitdag

Efter en härlig lördag med vänfika, god middag och filmkväll med maken, hade jag sett fram emot en riktig pysselsöndag med syprojekt och bakning. Fy så fel jag hade. En riktig skitdag var vad jag fick istället.

Först försov jag mig rätt rejält (skyller på öronpropparna för jag har märkt att jag alltid har svårare att vakna med sådana i), och sedan grälade jag och maken för att han var stressad och jag morgongrinig. Efter frukosten började jag helt plötsligt att må riktigt dåligt, först fick jag yrsel så fort jag ställde mig upp som övergick till illamående och magont. Somnade på soffan och vaknade med riktigt ont i ryggen som fortfarande håller i sig. :-( Sov nog inte helt ergonomiskt riktigt. Till råga på allt så grälade jag och maken igen, för att jag var hungrig och han stressad. Jag började grina hysteriskt vilket nog fick maken att bli ganska förskräckt och grälet att komma av sig. Den där helt hystriska gråten har jag märkt måste vara hormonell, för den har jag inte upplevt tidigare även om det har hänt att jag börjat gråta när vi grälat.

Vet inte om det är några hormoner eller bara förkylningssjukaspöket som varit i farten, men det är först nu jag börjar känna mig som människa igen. Skönt är i alla fall att plutten har varit igång hela dagen, jag blir alltid lite nervig när jag själv mår dåligt att den lilla på nåt sätt ska känna av det men jag tror inte att så är fallet.

4 kommentarer:

Yevonde sa...

oh, hoppas det blir en bättre dag i morrn!

Teres sa...

Det är mycket känslor o tankar för er båda. Sen vad som orsakar grälen är svårt att säga.
Det jag kan säga är att jag var ett nervvrak i början o nu i slutet är det ännu värre.
Jag gråter för allt. Och minsta lilla diskussion eller gräl klarar jag inte.
Var öppen, säg vad du känner, och framförallt gråt om det känns bättre =)
Kramis

MDB sa...

Tack för era fina kommentarer! Det blev mycket bättre redan på kvällen. Eftersom vi bara bråkar om struntsaker (och framför allt när vi är stressade eller hungriga) så blir vi snabbt sams igen i alla fall. Nu sitter jag här med en skiva nybakat bröd och varm choklad innan sängdags. Godnatt på er!

Livets underverk sa...

Stor kram till dig!