fredag 8 oktober 2010

Fina fredag

Fredagen utvecklades såklart till en riktig lyckodag. Jag använde mitt gravidbälte för första gången, och kom för första gången hem från jobbet utan ont i ryggen. Bara det är värt att jubla för! Att den lilla sen har hållit låda i magen hela kvällen är också skönt för ett oroligt mammahjärta (igår kväll var pyret lite väl lugnt vilket inte var så bra för nerverna, men troligen kan det ha berott på att jag själv var så uppe i varv). Många klappar på magen och tankar om hur lyckligt lottad jag faktiskt är. Idag fick jag dessutom en komplimang av en kollega att jag hade så fin mage! Den finaste komplimang man kan få! Det visade sig att just denna kollega råkat ut för upprepade missfall tråkigt nog, och när jag nämnde att vi gjort ivf så ledde det till att vi hade en lång disksussion där jag faktiskt kände mig som en riktig expert som kunde svara på alla frågor som hon hade kring ivf och barnlöshetstester. Jag blir alltid lika glad när jag kanske kan hjälpa någon annan barnlängtande att få lite svar och hopp.

Dagens enda nackdel är väl att vår internetkoppling har gått upp och ner, och att jag pga detta missade att buda på några blöjinlägg på Tradera, och den livsviktiga uppdateringen av allas bloggar har gått en smula trögare än vanligt. Min frustration inför att sakna internet har också förstått att jag är liiite mer internetberoende än vad jag kanske velat ge sken av...

Nu är det dags för en kvällsmacka, och sedan sängen. Hoppas ni har en fin helg allihopa!

Inga kommentarer: