lördag 2 oktober 2010

Den där härliga fredagen...

...slutade inte lika härligt när vi märkte att grannarna hade fest igen. Till att börja med var volymen låg och jag kunde till och med gå och lägga mig och somna skönt (dock med öronproppar). Vid halv tolv blev jag väckt av en rejäl volymhöjning. Vilken chock! Jag var inte den enda som vaknade kan jag säga, för skrutten protesterade vilt genom att sparka åt alla håll. Var en riktig häftig känsla att den lilla därinne faktiskt reagerade på ljudet, samtidigt som det väckte tigermamman i mig. Att väcka och störa mig är en sak - men en ofödd bebis! Maken tog också på sig tigerpappa-rollen och gick och sa till på skarpen vilket faktiskt fick dem att stänga av helt otroligt nog. Sedan sov jag resten av natten , men med oroliga drömmar om att något hände plutten.

Inga kommentarer: