lördag 16 oktober 2010

I natt jag drömde

I natt drömde jag att vi fick vår lilla skrutt. Det visade sig vara en liten flicka som var såå söt (även om jag liksom inte kunde se hur hon såg ut). I drömmen var vi på väg till en festival och stannade liksom bara på ett sjukhus på vägen för förlossningen (som gick bra och lätt) och åkte sedan vidare. Jag hade lite panik för att det var så mycket vi inte skaffat, som blöjor och kläder (så vi fick gå omkring med henne naken i famnen), och för att vi inte bestämt vad hon skulle heta.

Undrar så vad drömmen symboliserar. Det här med att ha panik för att vi inte har skaffat något är ju snarare raka motsatsen mot verkligheten. Vi har både kläder och blöjor (vilket känns lite överkurs för att vara i v.25) och faktiskt nästan allt annat också som vi behöver. Däremot har vi fortfarande inte haft den seriösa namndiskussionen, så det kan väl möjligvis vara något som jag omedvetet är lite oroad över. Undrar också om själva festivalresan skulle kunna stå för något särskilt.

Finns det någon drömtydare bland läsarna?

Inga kommentarer: