onsdag 16 december 2009

Fler tråkiga besked

Idag pratade med läkaren igen, och det var inte roligt. Inte nog med att mitt prov fortfarande visade på högt sköldskörtelvärde, svaren från makens spermaprov hade också kommit och de var enligt läkarens uttryck "ganska avvikande". Inte nog med att det är fel på mig, nu har vi ytterligare ett problem...

Jag försöker att tänka positivt; läkaren sa att det inte var så illa att det inte skulle gå att göra ivf. Plus att det här är ju ytterligare ett svar på varför det inte har fungerat när vi har försökt på egen hand och det betyder kanske alltså att det inte bara beror på mitt tillstånd. Det är väl ändå lättare om det är mannen som det hänger på, så kanske skulle det räcka för oss att få ett ägg befruktat och sedan kanske min kropp klarar av att göra resten!

Nu ska jag bara hålla kvar den här positiva attityden, det är ju inte så lätt alla gånger. Vi har fått en ny läkartid på måndag då maken ska få göra ett nytt prov och jag ska få levaxin. Hoppas att vi då kan få något besked om hur vi ska gå vidare. Någon annan som fått levaxin - fanns det möjlighet att börja nedreglera samtidigt eller måste man vänta tills sköldkörtelvärdet gått ner?

2 kommentarer:

Pi sa...

Tror säkert att du kan börja nedregleras. Kruxet är att det kan ta ett antal veckor innan levaxindosen börjar verka, så frågan är om dina värden hinner gå ner i tid. Kolla med läkaren!

Lycka till!

MDB sa...

Tack, jag ska fråga på måndag.

Många med endometrios negreglerar ju väldigt länge, upp till sex månader, så i sådana fall bör ju värderna hinna gå ner. Och om jag inte skulle behöva nedreglera så länge så gör det ingenting om det blir lite längre ändå, bara jag får komma igång.