söndag 6 december 2009

Och nästa ex...

Gårdagen förlöpte bra. Det var dock inte utan att jag kände mig en smula utanför på dopet bland alla föräldrar, särskilt när jag och en bekant som satt och pratade om resor fick sällskap av ytterligare en småbarnsförälder och genast slog samtalet om till att bara handla om barn. Sånt är så himla trist. Men det fanns ju lite andra barnlösa där också, och alla föräldrar ville dessutom inte bara prata om sina barn... Det var dessutom ingen som frågade mig om våra barnplaner, jätteskönt. Däremot fick maken frågan fick jag höra efteråt, och han hade berättat bara. Tycker att det är skönt att han har den inställningen att det inte är en så himla stor grej.

Festen var trevlig dessutom. Ett av mina ex var där (inte samma som jag skrev om tidigare), det är inget ovanligt för vi umgås fortfarande i samma bekantskapskrets så vi ses då och då. Tyvärr berättade han för mig att han och hans tjej försöker få barn. INTE vad jag ville höra. Visserligen bättre än att få höra att de redan var gravida, och han sa dessutom "men det är ju inte så lätt", men ändå. Som det ser ut för oss så kommer de säkert också hinna före! Dessutom sade mig min gravidradar att det är en annan i bekantskapskretsen som är gravid. Det var framför allt en känsla jag fick bara, men sådana brukar stämma skrämmande väl nu för tiden.

2 kommentarer:

avlängtantilldig sa...

den där radarn känner jag alltför väl igen..tänk att man aldrig riktigt kan få slå av tankarna. kram

MDB sa...

Ja, och det värsta är att det har visat sig stämma i stort sett varje gång. Tänk om man bara kunde få ha fel ibland...