fredag 4 december 2009

För att tankarna på annat...

...gör jag det här formuläret som jag sett hos många bloggerskor jag läser:

1. Hur gammal är du om fem år? 34, med mindre än tre månader kvar till 35…

2. Vem var den senaste du träffade? Maken sitter i samma rum, annars var det en kollega som jag hade sällskap med på tunnelbanan

3. Hur lång är du? 160

4. Vilken var den senaste film du såg? Tror att det var Transformers som gick på tv förra helgen.

5. Vem ringde du senast? Ringer en hel del på jobbet, tror att det var till vår ekonomiavdelning som jag ville skulle justera lite saker.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Igår till mannen där jag bad om ursäkt för att jag varit sur tidigare på dagen.

7. Vad är dagens planer? Soffan och tv. Nya "På spåret" kan jag ju inte missa! (Ja, jag är en tant.)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Absolut ringa. Sms brukar ofta leda till långa konversationen kring något som kunde klarat av på tre minuter på telefon.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? Förra helgen när vi var på ikea tillsammans.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå.

12. När vaknade du idag? Klockan ringde 07.00, men jag snoozade till halv åtta.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej. Tycker dessutom oftare att katter brukar hitta en, min mormor har fått katter två gånger som stått på trappen och bestämt sig för flytta in.

14. Vilken är din favoritplats? Åh, vad svårt. Hemmet ligger ju bra till, sommarstället likaså. Och Paris.

15. Vilken plats föredrar du minst? Jag är inte så förtjust i hissar…

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag vill gärna bo kvar i Stockholm, vilken stadsdel får vi se. Maken har sett ut en särskild skola till våra framtida barn, och jag vill ju gärna slippa sätta dem på tunnelbanan på morgonen...

17. Vad skrämde dig som barn? Jag hade, och har forttfarande om än i en mildare form, cellsträck. Plus att jag sen jag lärde mig läsa tidningen var väldigt rädd för krig.

18. Vem fick dig att skratta senast? Det var ganska roligt på jobbet idag, en kollega beskrev hur hon, 29 år, hade nekats att köpa lättvinsglögg på Konsum.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Däremot har vi ingen förstärkare till spelaren, så skivorna befinner sig för tillfället på vinden.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar dator.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Alltid utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen? En, sen har maken en också.

23. Har du någon gång spytt på fyllan? Många gånger, men det var åratal sen nu.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag gillar barfota egentligen. Tyvärr är jag oftast för frusen, men sköna sommardagar så…

25. Är du social? Det varierar. Jag har förstått att jag är mer social än vad jag tror faktiskt. Sen jag för första gången flyttade ihop med någon (två kompisar i tidiga 20-åren) har jag, som hade ett extremt stor ensamhetsbehov i tonåren, märkt att jag har lite svårt för att vara ensam.

26. Vilken är din favoritglass? Choklad, riktigt mörk ska den vara.

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa den där tomten som vi håller på att vela om, betala av studielånet.

28. Tycker du om kinamat? Jo, den som kan ätas på Ho’s i Hornstull. Inte det som serveras på random svensk kinakrog.

29. Tycker du om kaffe? Nej, har aldrig kunnat smaka mer än en tesked ungefär.

30. Vad dricker du till frukost? Te, varm choklad eller juice.

31. Sover du på någon särskild sida? Jag växlar friskt. Menar man sängsida sover jag däremot på höger, både i vår säng hemma och på landet. (Och på semester när jag tänker efter.)

32. Kan du spela poker? Jepp, det kunde jag redan som liten när jag spelade om tioöringar med mormor och morfars vänner.

33. Tycker du om att mysa? Det beror väl lite på vad man räknar som att mysa. Att ligga i soffan med ett glas vin och en katt i knät och en make vid sidan är mys för mig, och det tycker jag om.

34. Är du en beroendemänniska? Ja, det tror jag nog.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jag har jobbat med två personer födda på samma dag. (Varav en född samma år och på samma sjukhus…) Plus att en annan kollegas dotter föddes samma dag.

36. Vill du ha barn? Ja, hemskt gärna.

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och Franska. Sen har jag faktiskt börjat påstå att jag kan lite norska och danska, är svårt att undvika i mitt jobb.

38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när man precis upptäckt min första cysta vred den sig så att jag ramlade ihop på golvet. De trodde att den kunde ha spruckit och så blev det ambulans.

39. Föredrar du havet eller en pool? Havet, alla gånger.

40. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och mat.

41. Äger du dyra smycken? Nej. Jag har några diamanter, men de är av det blygsamma slaget, och vigselringen är slät.

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vin.

43. Vem är den roligaste människan du känner? Svårt val, kan nog inte svara.

44. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ärren från min titthålsoperation, de skulle jag helst vara utan.

45. Vad har du för ringsignal? En som låter ring-ring.

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Det finns rätt mycket, jag hoppas verkligen att jag ska få användning av dem någon gång (och gärna snart).

47. Flirtar du mycket? Inte så mycket, men det händer.

48. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen.

49. Kan du byta olja på bilen? Jag har inte gjort det, men det borde väl inte svara så svårt.

50. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

51. Vilken var den senaste bok du läste? Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska – Claire Castillion (rekommenderas).

52. Läser du dagstidningen? Varje dag.

53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men jag har drömmar om inredningstidningar.

54. Dansar du i bilen? Åker väldigt sällan bil.

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar väldigt sällan på radio. Vi har en som står på på jobbet, men jag vet inte vilken kanal.

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? De sista delarna som skulle göras i ett projekt på jobbet.

57. När var du i kyrkan senast? I våras när makens systerdotter döptes.

58. Vad ska du göra nu? Spela lite tv-spel, sen lägga mig.

3 kommentarer:

loba sa...

Kul läsning!

pärla sa...

Roligt att läsa lite mera om dig! :)

MDB sa...

Kul att ni tycker det, kanske skulle jag skriva lite mer om mitt övriga liv ändå...