onsdag 9 december 2009

Rapport

Tack för era synpunkter kring läkarbesöket. Det blev dock inte så mycket frågande, för det visade sig att mitt sköldkörtelvärde inte var så bra... Visserligen låg det i alla fall inom gränsen för det normala sa läkaren, men vid en behandling vill man ändå ha ner det så att man har optimala förutsättningar. Till att börja med ska jag dit imorrn och ta ett nytt prov så får vi se. Jag hoppas verkligen att det höga värdet kan ha varit något tillfälligt så att jag inte behöver behandlas mot det också!

I alla fall så tappade jag lite fokus på de frågor jag förberett. Jag vill ju ha svar på dem innan på vi börjar med en behandling, men det kommer ju att bli minst ett möte till. Svaren känns också inte heller särskilt avgörande för om vi ska göra behandlingen eller inte, det handlar mer om att vi vill veta vad vi kan förvänta oss.

Ska jag vara ärlig känner jag mig en smula nere efter besöket, känns som om vi har tagit ett kliv tillbaka och fått ytterligare ett hinder som vi måste över. Plus att jag känner mig väldigt orolig över våra chanser att lyckas. Maken känner sig dock optimistisk, till den grad att han tror att vi kommer att lyckas på första försöket. Det känns uppmuntrande i alla fall. Och jag försöker att tänka så här, att vi måste ju ha en chans, annars skulle de ju ha avrått oss.

6 kommentarer:

Timea sa...

Ni SKA få chans!! Lyssna på din man och försök bli smittad av hans optimism.
Min sambo är likadan, han är alltid mycket mer optimistisk än jag är, vilket hjälper mig mycket.

loba sa...

Jag väljer också makens väg och säger att det SKA GÅ!
Samtidigt förstår jag ju så väl din oro.

Skickar dig en dos kraft, tilltro och kramar.

MDB sa...

Åh, vad ni är fina. Jag ska göra mitt bästa för att försöka lyssna på maken (och på er). Kramar!

avlängtantilldig sa...

peppkramar till er!

Lisa sa...

Det klart att ni ska fa en chans! Om ditt TSH är fortsatt högt sa är det relativt lätt att atgärda med levaxin?. Vad jag har förstatt sa ska det helst ligga under 2 vid en IVF för optimala chanser.

Stort lycka till!

MDB sa...

Lisa - Ja, det där med värdet 2 var precis var hon sa, och förhoppningsvis är det lätt att behandla, men jag är ju också bra på att oroa mig...

Avlängtantilldig - Tack!