torsdag 26 augusti 2010

Ett steg mot att må bättre

På söndag hade jag tänkt gå på mitt första gravidyogapass, som jag längtar efter att röra på mig! Tyvärr känns det lite otroligt att det kommer att gå, med tanke på att jag just nu sitter och snörvlar och hostar i soffan.

Genrellt har jag inte mått bra de senaste veckorna. Den här förkylningen har jag haft smygande under över en vecka, och ont i huvudet har jag haft nästan varje dag de senaste fyra veckorna. Har läst på nätet att det kan vara både järnbrist och havandeskapsförgiftning (fast det är väldigt otroligt så här tidigt) men jag tror helt enkelt att det beror på min livsstil. Det är nog ingen slump att huvudvärken började komma ungefär samtidigt som pappa gick bort. Jag har sovit dåligt, inte ätit den bästa typen av mat och helt enkelt inte tagit hand om mig så som jag borde eftersom jag varit upptagen med att sörja. Hade jag inte haft pyret hade det dock varit mycket värre, och jag har inte börjat gå ner i vikt eller liknande utan ändå skött mig men inte så bra som jag brukar. Men nu ska det bli ordning på det hela. Sorgen finns där vilket som, men nu ska jag verkligen prioritera mig själv. Jag ska gå och lägga mig tidigt, ta det lugnt, inte slarva med maten, se till att ta pauser på jobbet ofta, och kanske ska jag till och med boka en sån där mother-to-be-spabehandling på spa-skolan bredvid jobbet. Nu ska här mås bra!

3 kommentarer:

Pärla sa...

Ta hand om dig och ditt lilla pyre! Varm kram!

Marre sa...

Jag hade oxå ont i huvudet varje dag i början. Efter blodprov kunde man konstatera att det var järnbrist. Du kanske borde kolla ditt järnvärde.
Förstår dig 100% i din sorg, man är inte mer än människa. Alla har vi kännslor, en förlust av en förälder måste få ta den tid den tar.
Men det är bra att du äter & vilar ordentligt.
Sänder dig en stor kram!!

MDB sa...

Marre - Jo, jag funderade på det men med tanke på att mitt järnvärde alltid varit extremt bra, plus att jag inte haft ont i huvudet de här dagarna jag varit hemma från jobbet (då jag har sovit ut, ätit så fort jag blivit hungrig, vilat etc) så är jag tveksam till det. Men jag ska till BM snart och då ska jag be henne kolla värdet (om de inte gör det automatiskt).