tisdag 10 augusti 2010

Jeans!

Idag köpte jag jeans! Det var en härlig upplevelse redan i provrummet att ha "riktiga" byxor på sig efter så många veckor i kjol och mjukisar. Jag trodde att det var kört efter att alla jag provat satt som säckar på benen, men sen fick jag tips om att Topshop hade smala mammajeans, så nu är jag rustad för lite svalare väder. Ett tips för er som är små.

Klädshoppandet börjar i övrigt ta fart på riktigt. Jag har kommit till stadiet att många tröjor blivit för korta, så att de åker upp och gör en liten glipa över magen, plus att jag bara har tre kjolar (och numera ett par byxor) som jag kan ha. Så nu scannar jag begagnatsiterna varje dag och imorrn går min mamma förbi hemma hos en kvinna och hämtar upp en klänning och på torsdag möter jag upp en annan för att lägga beslag på ett klädpaket med lite tröjor. Känns lite konstigt att börja med gravidkläder redan nu men men, så går det när man har en klädstil som inte lämnar utrymme för en växande kropp.

7 kommentarer:

Timea sa...

Kolla in på H&M, de har börjat komma ut med höstens mammakläder. Jag tycker kvalitén är bra och priset är inte så dyrt heller som i många andra mammabutiker.
Kram

Maja Gräddnos sa...

Po.P. har en fin liten "tub" som man kan ha under vanliga tröjor och som går ner och täcker biten mellan tröjan och byxorna och ser ut som om man har ett linne under. Mycket praktiskt! Jag hade min när jag åkte slalom i vecka 16 och dragkedjan i mina täckbyxor inte gick att stänga längre.

Och passa på att använda gravidkläder nu! Man känner sig mycket bekvämare och vackrare med kläder som är anpassade för magen!

TeachMom sa...

Skönt att få tag i kläder som passar lite bättre. :-)

P sa...

Jag köpte en del "vanliga" kläder men i en storlek större när jag var gravid. Men visst är det skönt när det inte sitter åt för mkt.
Bra blogg btw! Hittade hit för ett tag sen.
Kram

toksnippa sa...

Topshop har jag helt glömt bort att de har mammakläder! Måste kika på studs :-) Jag är ju lång och smal så det är inte så lätt o hitta jeans som sitter bra. Dock funnit på H&M jeans som inte sitter helt knasigt på rumpa o lår. Tro det eller ej! ;-)

Kram!

MDB sa...

Tonci - Lite har jag tröttnat på H&M pga det väldigt varierande kvaliteten, men jag gillar att de börjar ha mycket i ekobomull. Jag har faktiskt budat på en del från H&M från Tradera.

Maja Gräddnos - Ja, jag fick det tipset av en kompis också, så jag beställde en på rean över nätet. Tyvärr var den alldeles för stor, men jag funderar på att ta en bit strechtyg och sy ihop en själv.

TeachGirl - Ja, fy vad jobbigt det är med kläder som sitter fel.

P - Kul att du gillar bloggen. Hittills är det bara magen och höfterna som blivit större så större storlekar ser fortfarande konstigt ut, men sen så kanske.

Toksnippa - Ja, de hade i längd upp till 34, så du borde absolut kunna hitta något där. Jag har väldigt svårt att hitta jeans som sitter bra i vanliga fall, så jag blev jättnöjd när de faktiskt satt riktigt bra över låren!

Caroline sa...

Indiska har linnen, som egentligen är klänningar. De är jättebra hela graviditeten! Fast inte som klänningar. Men de täcker hela magen. Jag kom över min ben-skräck i och med denna graviditet och har nu kjol och tights oftast! Det hade jag bara på min konfirmation annars i princip...