lördag 28 augusti 2010

Klädfynd

Här kommer bilder på en bråkdel av de kläder jag fyndat på bl a Tradera. Behöver jag säga att mina favoritfärger är rött och brunt och att jag är väldigt förtjust i randigt?




Det blir mest Tradera-köp nu för tiden, har varit en sväng i second hand-butikerna men det känns inte riktigt prisvärt även om det såklart är billigare än nytt plus att det har känts ganska utplockat. Det är roligare att gå på riktiga loppisar där man kan göra riktiga fynd. Har försökt att kolla runt lite, tycker att det borde vara gott om dem i Stockholmsområdet, men jag har gått bet. Någon som har några tips? Det enda jag vet är att jag om tre veckor ska shoppa på Norrtullsgatans loppis, det ser jag fram emot! Kanske kommer ett nytt bild-inlägg efter det...

9 kommentarer:

Marre sa...

Fina kläder=D
Visst är det kul att gå loss på baby kläder!!
Jag älskar det =)

TeachMom sa...

Jättefina! Jag brukar kolla in Myrorna vid Odenplan, de har rätt ok sortiment. Dessutom kan jag tipsa om slutrean på Åhléns - åtminstone City.

Yevonde sa...

fina! :)

loba sa...

Jag tror att du skulle kunna hitta en hel del fint på Rackarungar på Skånegatan! Lilla E har en hel det retrosnyggt därifrån, för inga pengar alls.

Anonym sa...

Du kan hitta MASSA kläder på klädbytardagar, man behöver inte ha med sig några kläder även fast det låter som det.
www.kladbytardag.nu så hittar du datum och tider för klädbytardagar i sthlmsområdet

MDB sa...

Tack för alla tips, ska både kolla in Myrorna vid Odenplan och Rackarungar! Klädbytarsidan lägger jag in som en favorit och väntar in 25 sept när nästa ska vara.

avlängtantilldig sa...

Fina! jag gillar med randigt :)

SmultronEtt sa...

Så supersöta bebiskläder du köpt!!

Tack för din kommentar i min blogg! Antar att din lista e från samma "bok" som jag har... fick den hos Mama Mia på inskrivningen.:D

Jag fick en kommentar med länkar i min andra blogg ang vad man kan köpa som till bebisen... Bifogar kommentaren här nedan, hoppas den även kommer dig till nytta!

Kram! / SmultronEtt

___________

Här är en sida med en bra lista på vad man kan behöva ha hemma i början, står ungefär hur många man behöver ha av varje osv: http://www.kanalen.org/foraldrar/fakta/faktabanken.php?idet=5

Klart man kan ha ett täcke, men vara försiktig så det inte blir för varmt för de minsta.

Vid skötbordet:
Apoteket har ett "komma-hem-paket" till ett bra pris, fraktfritt dessutom här: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=P10021&utm_source=aff&utm_medium=email&utm_campaign=mars


Jag köpte nyss hem ett paket alvedon till de minsta (från 5-10 kg tror jag det var) men vad jag förstått så är det få som blir sjuka och får feber så tidigt. Vet inte om det har med amningen att göra, att de är bra skyddade.

Termometer finns en jättebra böjbar (mäter snabbt, bäst i rumpan), som jag har hört om från många håll:
http://www.babyland.se/febertermometer-digital_x_GB290099.aspx

En del blir rekommenderade napp redan från början men det det viktigaste är att bebisen kommer igång med amningen först, innan man kör napp så det är olika hur tidigt.

toksnippa sa...

Tror absolut du kännt av bebis! ;-)

Söta kläder du budat hem, Tradera är en guldgruva där man kan fynda bra!