fredag 27 augusti 2010

Vagnen, del 2

När det gäller begagnat kan man ju inte vela särskilt länge, så jag ringde imorse och tänkte "den är säkert ändå såld och så får vi vänta till efter ul ändå". Och mycket riktigt fanns den inte kvar. :-( Mannen lät dessutom som att jag inte var den första som ringde efter försäljningen så jag gissar på att det var fler som tyckt den var ett riktigt fynd.

Nu håller jag mig borta från vagnannonserna till efter UL, det är trots allt mindre än en och en halv vecka kvar. Hoppas bara att det dyker upp något lika bra fynd, vi har ju trots allt ett tag på oss...

I natt drömde jag för övrigt min värsta mardröm sen jag blev gravid, säkert på grund av allt det här kring "vågar vi köpa vagn". Jag drömde att jag stod inne på toaletten på jobbet och förundrades över att jag blivit så smal helt plötsligt, och sen tog jag med handen mellan benen och den blev alldeles blodig. Fy vilken fasa det var! Jag får nästan ångest bara jag tänker på det, trots att det bara var en dröm. Ni kan gissa att jag var lättad när jag vaknade.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Usch för mardrömmar! Alldrig roligt och det tar ett tag innan man vaknar till och faktiskt inser att det bara var en dröm. Men det är en skön känsla iallafall!
Tack för dina tummar, de behövs nu! :-)

TeachMom sa...

Fy, vilken läskig dröm! Mardrömmar är verkligen riktigt jobbiga.

Synd att vagnen hann försvinna, men ni kommer att hitta en ännu finare. :-)

Popcorn79 sa...

Tråkigt att vagnen redan var borta! =( Hoppas ni hittar ett nytt fynd snart!

Visst är det läskigt med såna drömmar? Jag har som tur är bara haft en "missfalls-dröm", men däremot flera om förlossningen. Dock har alla mina förlossningsdrömmar varit positiva, skönt nog! I en av dem gick allting superbra och kändes hur bra som helst, fram tills vi skulle byta första blöjan, då fick vi panik! ;-) Ska bli spännande att se hur det blir i verkligheten! =)