söndag 22 augusti 2010

Tillbaka

Nu är vi tillbaka i stan igen. Det blev som jag anade föga semesterartat under veckan när begravningen låg som en oroväckande dimma över dagarna. Tack alla ni som tänkt på oss. Det var verkligen fruktansvärt jobbigt att ta sig igenom begravningen, och saknaden efter pappa har slagit mig som en slägga i huvudet många gånger under veckan. Vissa stunder har jag inte förstått hur jag ska orka gå vidare. Tänk att han aldrig kommer tillbaka. Att jag inte kan ringa och berätta alla de där småsakerna som jag kommer på hela tiden och som vanligen skulle fått mig att lyfta luren. Det finns bara en sak som gör mitt liv lättare just nu och det är vårt pyre. Det finns inte ord som räcker till för hur glad och tacksam jag är över att få vara gravid mitt i allt det svåra.

2 kommentarer:

Timea sa...

För mig var det lång tid när jag ville ringa min mamma varje gång det hände något. Det var så svårt att inse att jag aldrig ska kunna prata med henne mer. Men tiden läkar alla sår. Saknaden finns kvar, och säkert ska alltid finnas, men det blir lättare och lättare du får se.
Kramar till dig!

TeachMom sa...

Jag känner igen mig så mycket. Pappa gick bort för över 4 år sedan, men jag vill fortfarande ringa upp honom och berätta om något roligt som hänt. Kramar!