onsdag 25 augusti 2010

Storshopping

Nu har vi premiärshoppat stora saker! Hittills har det mest blivit kläder och småsaker, men idag hämtade vi upp ett skötbord som jag fyndat på Blocket. Eftersom vi har väldigt litet badrum och jag inte är så lockad av tanken på ett skötbord i sovrummet, så blev det ett sånt där man kan ställa på badkaret. Väldigt praktiskt. Nu ska jag bara sy ett fint frottéöverdrag till den lite tråkiga dynan som följde med.

Imorrn blir det nästa sak som köps, nämligen spjälsäng (också det ett Blocketfynd). Vi kommer att ha makens barndomsvagga till att börja med, men jag tycker det är skönt att ha spjälsäng också förberedd så att man inte behöver ut och panikshoppa en sån när ungen plötsligt sätter/ställer sig upp i vaggan.

Det känns lite läskigt att börja storshoppandet innan vi varit på rutinultraljudet, men som jag har sagt tidigare så såg ju allt bra ut när vi var på KUB:et, och då är det ju väldigt liten risk att det inte gör det nu också. Jag väljer att vara positiv!

7 kommentarer:

TeachMom sa...

Spännande! Det finns mycket bra saker på Blocket. Blir det bilder på inköpen senare...?

Joanna sa...

Det tycker jag du gör rätt i! =)
Blir det några bilder?

MDB sa...

Ja, jag älskar Blocket! Och Tradera! Och alla loppisar!

Vi tog hem skötbordet omonterat (och samma sak kommer att gälla för spjälsängen), så det dröjer nog med bilder tills jag börjar montera ihop dem för att pyssla ihop grejer. Däremot ska jag försöka få till lite bilder på lite andra fynd. :-)

toksnippa sa...

Så kul o shoppa! Men visst är de lite skrämmande så där i början o köpa större saker. Men fynd kan man inte neka :-)

MDB sa...

Nej, eller hur? Och jag känner att det är lika bra att paasa på att shoppa när jag mår bra. Rätt vad det är så har jag foglossning och kommer inte upp ur soffan...

Jag vill jag kan... sa...

Därför är nätshopping oslagbart... ingen foglossning som påverkar! :0) Hur är det - finns det barniga fynd att göra på tradera oxå?

MDB sa...

Jag vill jag kan - Det gäller att sålla på Tradera, man kan göra fynd men mycket är dyrt också (särskilt om det står polarn och pyret...). Men jag har köpt jättefina sparkdräkter för bara 15 kr inkl frakt. Tänkte fota lite synd idag och lägga upp i bloggen. :-)