onsdag 11 augusti 2010

Ny känsla

Idag var vi på makens systerdotters tvåårskalas, och det var första gången jag var på en social tillställning sedan jag vetat om att jag varit gravid, och framför allt sedan vi gjort det offentligt. Det var en helt ny känsla. Helt plötsligt var jag inte längre "på andra sidan". Kändes väldigt overkligt att sitta med och diskutera gravidkrämpor, föräldraledighet och annat.

För övrigt sprider det sig väldigt snabbt på jobbet sedan jag berättade för kollegorna på min avdelning. Nu får jag plötsligt gratulationer från höger och vänster. Roligt, men samtidigt känns det lite läskigt att steget ut i offentligheten blev så väldigt stort. För två veckor sen visste bara våra familjer och nu känns det som att alla vet.

2 kommentarer:

TeachMom sa...

Roligt och spännande. Kul att hamna i ett nytt fack. :-)

Tea sa...

Måste vara både en läskig och spännande känsla!