lördag 14 augusti 2010

v.16 (15+1)

Igår gick vi in i vecka 16! Nu känns det faktiskt som om veckorna går fort fram, inte alls som när jag gick och väntade på att passera vecka 12. Om tre veckor är det dags för rutinultraljudet!

Enligt minbebis.se är den lilla nu 10,5-11,5 cm och väger ca 80 gram. Den rör sig ständigt och en del känner den första gången den här veckan, men det är tydligen normalt att få vänta till vecka 20. Åh, vad jag längtar efter att få känna någonting, måste vara hur häftigt som helst. Jag försöker att känna efter lite extra och hittills har jag inte känt något som skulle kunna vara vårt lilla pyre, men jag väntar spänt!

Så här ser magen ut nu:


Som en jämförelse kan jag lägga in bilden från v.13. Däremellan har det tyvärr inte blivit så mycket fotande, men från och med nu ska jag försöka att få till något varje vecka.


Det är inte lätt att fota jämförbara bilder, med samma pose och kläder (t ex har jag en "högre" underdel till höger), särskilt inte när man fotar sig själv med självutlösaren, men visst kan man se att magen blivit lite större ändå?

4 kommentarer:

TeachMom sa...

Det är så roligt att följa dig på vägen. Spännande!

pärla sa...

Finfin, växande mage!

toksnippa sa...

nog är det större put nu, finfin!!!

Tea sa...

Ja visst växer magen din.