lördag 28 april 2012

ÄL-test som graviditetstest?

Testsugen som jag är på grund av det tidigare svaga testet kom jag på att jag hade ett äl-test över och jag hade hört att det skulle kunna fungera som graviditetstest, så jag tänkte att "jag testar!".

Det andra stecket kom upp direkt (till vänster på bilden), och var verkligen superstarkt, undrar om det ens kan vara starkare. Så nog var det ett positivt "äl-test". :-) Även om det inte känns lika säkert som ett graviditetstest så är jag ändå lugnare efter att ha testat på det här sättet. Jag gjorde nämligen samma sak i samband med det positiva graviditetstestet och då visade det inte "äl-utslag". Tydligen kan inte "testa tidigt" med äl-test har jag läst i efterhand, men en jämförelse visar ju i alla fall att hormonerna är helt klart starkare nu än för fem dagar sedan.



Tänkte passa på att också visa mina äl-tester från omgången inför FET:en. Dag 14 och 15 fick jag glad gubbe på Clearblues test också.


Jämför man med testet jag tog idag så verkar ju testen helt klart ge samma utslag på ägglossning som graviditet.

7 kommentarer:

Smassk sa...

Det ser väldigt lovande ut det där! :) Tänk vad fantastiskt att det verkar ha funkat trots de där blödningarna. Det är ju ett fantastiskt exempel på att blödningar inte behöver betyda ogravid. Hurra för det!

Trevlig helg i solskenet!

/S

Yevonde sa...

Men ohhh.. jag har legat på soffan sen i torsdags (fixade den där förlossnignsskadan) och kollat bloggar från mobilen och givetvis missat allt viktigt! Vad spännande! Hoppas, hoppas ni får se ett hjärta på VUL. Och du det där med räkmacka.. det är bara tt sluta tänka så, för som du säger, ni har inte alls gjort det. Men jag fattar hur du tänker. Jag har himla svårt för människor som måste basunera ut att de minsann blev på smällen mellan p-piller kartorna, eller på första försöket eller så. Kram!

jagvilljagkan sa...

Jag läser ju oftast via mobilen - och det är omöjligt att kommentera hos dig med den... :(

Ville säga att det där ju verkar superlovande! Håller alla tusen tummar för att det blir en lyckad graviditet med ett litet småsyskon till storasyskonet :D

Anonym sa...

Såg precis den glada nyheten :)

Fantastiskt många grattis, jag hoppas verkligen att det blir ett litet syskon till er fina dotter runt nyår.

Kram

Anonym sa...

jag gjorde samma sak fast med ett digitalt och en stor glad gubbe. Antar att det fungerar som graviditetstest också. Roligt att vi båda lyckades.
/lillaliv2.wordpress.com

MDB sa...

Ssmask - Ja, jag trodde att visst att man kan ha blödningar, men inte jag för så var det ju inte med E. Men jag hoppas på att det går hela vägen nu!

Yevonde - Tack för dina kloka ord. Kram!

Jagvilljagkan - Tack! Och jag håller mina tummar för dig!

Intenzimo - Tack så mycket! Och grattis själv får jag väl säga. :-)

Lillaliv2 - Kul att du gjort samma sak, och superkul att det gick bra för oss båda!

graviditetstest.n.nu sa...

Oooh, vad roligt! Ser riktigt lovande ut! Lycka till med allt!