måndag 16 april 2012

Ett beslut

Jag var tvungen att gå tillbaka till mina tidigare ruvarperioder och så här skrev jag förra gången på ruvardag 9:

"Efter att jag kom hem helt ledsen och uppgiven igår bara för att jag sett liiite liiite brunt har jag bestämt mig för att sluta titta på pappret vid toalettbesöken. Det går ganska bra, det gäller bara att blunda och slänga. Det är inte värt att bli nedslagen bara för att ha analyserat ett papper till minsta beståndsdel och då menar jag verkligen analyserat. Det räcker med något så litet att det knappt är synligt för blotta ögat, är det av en avvikande färg så slås jag ner i skoskaften. Sån liten mängd kan jag inte tänka mig någon roll för utgången, och kommer mensen så kommer jag att märka det ändå utan att ha oroat mig i flera dagar innan."

Så nu jag fattat samma beslut - det är bara att blunda och slänga pappret. Inte titta!

3 kommentarer:

Ivf karusell sa...

Känner igen detta. Är verkligen tortyr med väntan. Hoppas att det går bra! Kram

Anonym sa...

Skickar en bamsekram! Nästa vecka är vi troligen inne i cirkusen igen.
Med vänlig hälsning, Eskimåmamman

MDB sa...

IVF-Karusell - Tack för kramen, den behövs!

Eskimåmamman - Spännande, lycka till!