tisdag 3 april 2012

Läkarbesök

Eftersom läkarbesöket jag skulle haft förra veckan blev uppskjutet så var jag där idag istället.

Den främsta anledningen till att jag ville komma dit var för att jag haft ont i höger sida upprepade gånger den senaste månaden, och jag ville mest kolla hur stor cystan skulle vara och om den skulle sätta käppar i hjulet för vår kommande FET. Döm om min förvåning när det inte var något alls där! Det var skönt både för att jag faktiskt gått tre månader utan p-piller sedan jag fick tillbaka mensen och utan att en cysta uppenbarat sig. Kanske har endometriosen påverkats positivt av graviditeten ändå?

Annars såg allt bra ut och det var superskönt bara att få vara där och få en liten koll. Slemhinnan byggdes på fint och jag hade två äggblåsor på gång (vi har faktiskt anlag för tvillingar i min släkt). Vi räknade att det var CD9 idag, och hon sa utifrån slemhinna och äggblåsor att jag borde nog börja testa för ägglossning. De senaste cyklerna har jag faktiskt testat med Testlagretstickor som jag haft hemma och jag började för ett par dagar sedan att testa igen, för säkerhets skull, men efter besöket gick jag in på Apoteket och säkrade upp med ett digitalt test från Clearblue. Kanske lite överambitiöst för jag har tyckt att Testlagrets stickor funkat bra tidigare, men eftersom vi bara har ett FET-försök så vill jag inte lämna något till slumpen och behöva fundera på om strecken är tillräckligt starka.

Enligt mina beräkningar utifrån mina senaste cykler borde vi få en glad gubbe på Clearbluetestet på lördag eller söndag (CD13 eller 14), men kanske går det snabbare med tanke på vad hon sa om testandet. Innan graviditeten hade jag dels längre cykler, dels ofta ÄL på CD16-18, men kroppen kan ju vara annorlunda nu. Huvudsaken är att allt såg bra ut och verkar stämma överens med kroppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad spännande! Och vad skönt att du slapp cystan. Nu håller jag tummarna hårt för ett perfekt tinat embryo så småningom.

LYCKA TILL!

/S

MDB sa...

Tack!