torsdag 26 april 2012

Vul ombokat!

Ringde idag och bokade om vul:et. Det var samma sköterska som tog emot samtalet och hon sa att "det är ju inte försent att göra det 9+0, men visst kan vi boka om det". Höll på att börja skratta när hon alltså trodde att jag var orolig för att det skulle vara för sent för ett vul. Trodde ändå att de skulle förstå att man vill ha en så tidig tid som möjligt, men den här kliniken har även vanlig gynmottagning så alla som jobbar där är inte så insatta i ivf. Just den här sköterskan var dessutom tvungen att gå och fråga en kollega hur det fungerade med att boka vul efter ivf.

Nu fick vi istället en tid i 8+0. Hon tittade även på veckan innan, men då var läkaren ledig så det gick inte. Men en vecka tidigare i alla fall, skönt!

Våghalsig som jag är just nu och vågar tro att det ska gå bra så ringde jag även till mvc. Jag ville vara ute i god tid för att vara säker på att inte "min" barnmorska skulle bli uppbokad. Även om det inte var någon "klicka-upplevelse" mellan oss så funkade vi bra ihop och framför allt gick det bra när hon tog mina blodprov. Eftersom jag både är väldigt stickrädd och svårstucken så är det nästan det viktigaste att den biten funkar.

Kan annars berätta att jag är sjukt lockad av att testa igen, bara för att få se ett starkare plus. Hade jag haft fler tester hemma hade jag nog gjort det, men att köpa nya tror jag inte att jag gör. Jag får väl hålla mig till tåls till vul helt enkelt.


4 kommentarer:

Smassk sa...

8+0 är ju en helt rimlig tid för vul. Hoppas veckorna inte går sådär långsamt som de tenderar att göra när man väntar på sånt här. :)

Trevlig helg!

MDB sa...

Smassk - Ja visst är 8+0 helt bra, men jag hade inte sagt nej om hon hade sagt 7+4 eller nåt sånt... :-)

Hoppas bara att veckorna gått fort, de har senaste dagarna har gått långsammare än på länge.

Timea sa...

Vilken underbar nyhet! Stort grattis till er! Kram

MDB sa...

Tonci - Tack så hemskt mycket!