lördag 14 april 2012

Ruvardag 3 - dagarna går

45 min kvar av ruvardag tre, snart inne på fyra hurra! Dagarna går sakta men säkert.

Jag har kollat tillbaka på föregående ruvarperioder och upptäckt att jag faktiskt på ruvardag fyra fick ett första symptom - fett hår. Jag vet dock inte hur mycket jag ska jämföra med föregående gånger, för även om det skulle bli ett plus den här gången med så kan symptomen skilja sig åt. Säger i alla fall min vän flerbarnsmamman. Dessutom kör vi ju hormonfritt denna gång så reaktionerna kanske inte är lika kraftiga/tidiga som när man tillför progesteron. Någon som vet?

3 kommentarer:

Yevonde sa...

Åh inga råd att ge, men jag tror att det kan vara hemskt olika. Tex ifall man bär på en kille eller tjej så tror jag att man kan må himla olika. Fast jag har itne nånting som riktigt stödjer det förutom hörsägen...

Smassk sa...

Jag tror det helt klart är annorlunda utan hormonstimulering. Det där progesteronet är ju en riktig bov i att skapa falska gravsymptom. I denna spontangraviditet hade jag inga som helst symptom i början, inte ens ömma bröst som jag alltid haft under IVF-behandlingarna.

Det var inte förrän i vecka 7-8 som jag började känna mig lite gravid när illamåendet kom.

Skickar över massa plusönskningar till dig och lilla embryot i din mage. Heja, heja!

/S

Anonym sa...

Spännande. Jag ruvade utan hormoner förra gången och kände inga symtom alls. Testade minus .Läs mer på: http://lillaliv2.wordpress.com/