onsdag 18 april 2012

Ruvardag 7 - vill testa nu!

Nu vill jag bara veta, kan inte dagarna bara gå lite snabbare! Hade jag fler test hemma skulle jag nog tagit ett redan nu, men nu har vi bara två stycken och jag har reserverat det ena för den riktiga testdagen och det andra för tjuvtestade (och bestämt att jag INTE får köpa fler). Och då känns RD7 lite väl tidigt för att vara enda tjuvtesten, risken är så stor att det inte visar något för att det är för tidigt ändå.

Annars är läget oförändrat. Mycket molvärk och ilningar i ljumsktrakten, inga andra symptom vad jag tycker mig känna, och att det är lite ljust ljust rosa på pappret då och då när jag går på toaletten. Även om jag vet att det inte behöver betyda något så känns det inte bra. Jag har bara haft en ruvarperiod med blödningar en gång (även om det visserligen var blod det handlade om då och inte "rosa") och det var ett missfall, och bara en graviditet och under den var det bara lite lite brunt på pappret en gång under ruvartiden och inget rosa alls.

Som det ser ut nu så har vi börjat prata om nästa ivf. Det känns bra att ställa in sig mentalt på att det nog blir en nästa gång också. I sådana fall hinner vi nog inte med en behandling innan sommaren eftersom vår klinik stänger, utan det blir när den öppnar igen. Känns inte så kul med vad ska man göra? Jag försöker tänka positivt att det kommer att vara bra för oss ekonomiskt att påbörja en föräldraledighet i maj istället för i januri, och att vi får lite mer tid på oss att hitta en större lägenhet. För ett syskon det ska det blir - det är en fråga om när, inte om. :-)

Inga kommentarer: