tisdag 24 april 2012

Hur ska jag tänka?

Tack för era fina grattis och att ni håller tummarna för oss!

Jag växlar mellan att tänka positivt och negativt.

När jag tänker negativt tänker jag:
- Jag har ju haft blödningar, det är aldrig positivt
- Strecket var ju himla svagt

På den positiva sidan:
- Jag har inte haft några blödningar sedan i lördags, borde det inte tilltagit om det skulle vara ett missfall istället för att avstanna? Plus att det var inte mycket. Jag använder menskopp (vilket jag förbannat mig själv om det påverkat att jag använt nu när jag trodde att det var mensen) och det var max ett kryddmått blod per dag.
- Ett streck är ju ett streck! Och det kan ju vara svårt att jämföra en naturlig cykel mot ett hormonförsök.
- Jag har vissa symptom som jag känner igen: Kissnödig hela hela tiden, lättare yrslig (t ex av hissen på jobbet), molvärk, stickande känsla under naveln, mer känslig för lukter (t ex när min bordsgranne "tagit luft" på gården) och trög i magen

På det jobbigt positiva sidan tänker jag att går det inte hela vägen så gör det här resultatet att vi borde ha bra utsikter inför ett nytt försök och att det kanske i sådana fall är menopur som gör skillnaden mellan ett missfall och ett barn. Vi har ju faktiskt en bra statistik med tre försök och tre graviditeter. Min kropp vill faktiskt bli gravid!

4 kommentarer:

Yevonde sa...

Men oj! Hade missat förra inlägget! Alltså jag säger att det är inte över förren det utan tvivel är så. Och ett streck är ju ett streck. Prova igen i morrn vettja! Gud vad spännande, och jag håller hårt i mina tummar!! Kram!!

MDB sa...

Tack för tumhållandet! Och vusst är det så att streck är ett streck.

Vet dock inte om jag vågar testa mer. Jag tänker som så att blir det ett missfall så märker jag det. Annars gör det varken till eller från och vi ser hur det gått på vul. Blir testet svagare men inget blod så tror jag inte att man gör något förrän det gått så långt att borde gå att se på vul.

Sara sa...

Kanske kan blodprov (S-hCG) ge ett lugnande besked? Vet inte hur din klinik gör, på min får man alltid lämna blodprov på testdagen.

MDB sa...

Sara - Min klinik kan erbjuda blodprov om man är orolig. När vi fick missfall så blev vi erbjudna blodprov för att dubbelkolla, men då var det verkligen mycket blod samt att testerna blev svagare och svagare så det kändes inte nödvändigt.