torsdag 19 april 2012

Ruvardag 8 - andra färger

Efter rosa kom brunt, så rött. Även om det inte är några mängder utan mer som spottings, så tror jag att jag inser mig besegrad. Det är ju ändå CD26 idag så det är precis rätt timing för spottings. Suck... Kommer nog att tjuvtesta i helgen, bara för att. Mest för att se om den lilla gjort nån ansats att fästa alls.

Nästa försök var det ja. Känns plötsligt väldigt lång till augusti. Försöker att tänka på det positiva som trots allt kommer med att få ett senare syskon. Bättre ekonomi i och med att maken hinner byta plugg mot jobb, vi lättar på stressen att skaffa större lägenhet, jag kan ta ett glas vin till grillningen på lantstället, och så långt blir det ändå inte mellan syskonen bara för att vi väntar lite till. Kan berätta att jag sneglar lite på vinterresor ungefär i tiden där den lilla skulle kommit om den hade blivit. Skulle vara härligt att få resa i väg lite, jag, dottern, maken och förhoppningsvis en liten mage som ändå hinner dyka upp tills dess.

Samtidigt växer oron över om det verkligen ska lyckas då, när det inte lyckades nu?

6 kommentarer:

moi sa...

Åh men så tråkigt!! Jag misstänker att det inte är 100% säkert men onekligen så verkar det kanske inte så positivt med tanke på att du kan din cykel osv.

Men se framåt IVF är ju färskförsök och det har ju lyckats för er förut eller hur? och kanske får du om det inte skulle funka göra FET med hormoner nästa gång och kanske kanske är du en sådan som behöver dem för att det ska funka?

Hur som helst. din plan med en liten resa låter väl toppen, passa på liksom.

stor kram

smassk sa...

Trist att din kropp skickar så negativa tecken. Fortsätter hålla tummarna att det är falskt alarm, men om inte så har du ju en bra plan för framtiden!

Kram och lycka till!

/S

Anonym sa...

Håller tummarna! Här är det fullfart på äglossningstestande...nästa vecka är det nog dax :-s
Kram Eskimåmamman

MDB sa...

Moi - Tack för din kommentar! Vi har inga frysisar kvar tyvärr, så nästa försök blir en helt ny ivf. Får hoppas att det ger ett bättre resultat.

Ssmask. - Inget falskt alarm tyvärr...vi får nog köra på plan B helt enkelt. Å andra sidan kom ju dottern till på plan B från första försöket. :-)

Eskimåmamman - Spännande, berätta gärna vidare hur det går!

moi sa...

äsch jag var så otydlig, jag menade att om det mot förmodan inte skulle funka med ivf heller nästa gång så kanske du får fryslingar som du kan göra FET på i hormonstimulerad cykel, det var så jag menade.

Nu har jag dock läst detta med hur du tänker kring puregon och menopur och det låter inte ett dugg orimligt. Menopur sägs ju ge bättre kvalitet men eftersom det är så pass mycket dyrare så testar de puregon först. För oss funkade menopur inte puregon, inte ett enda blev befruktat. Och vi fick iofs inga fryslingar heller med menopur, men vi gör ju icsi och det finns nog fler orsaker till det skulle jag tro.

MDB sa...

Moi - Aha, då förstår jag hur du menar. :-)