torsdag 21 januari 2010

En smula bitterhet

Jag har räknat ut att jag kanske följer 30 bloggar förutom mina ivf/barnlöshets-bloggar. I dessa bloggar är det mycket magar. Väldigt mycket. En hel del spädbarn också. På Facebook är det just nu en hel del "1/10/30 dagar kvar till bebis" och bland de som slutade på jobbet för ca ett år sen är det lite väl mycket "och här är bild på min nyföding". Hur lyckas folk? Just nu känns det som att hela världen tillhör den delen av befolkningen som bara blinkar så är de gravida. Visst är det ok att känna sig bitter och avundsjuk?

9 kommentarer:

Kix sa...

Det är en rättighet i vår situation att vara bitter och avundsjuk! :) Jag har döljt alla som bara gör inlägg om barn i Facebook. Det mår jag mycket bättre av!!

Kram Kix

Sara sa...

Håller med Kix, det är en rättighet vi har. Även att vara missunsamma.

Jag tror det är enda sättet att "överleva". Att få vara negativ, sur, ledsen och alla känslor som kommer.. men ibland känner man sig ändå rätt hemsk..

KRAMAR

Emelie sa...

Självklart så är det ok, jag är bitter varje dag känns det som.
Lite extra idag när vi officiellt är sista paret ut, först ut med att börja försöka och när alla andra har blivit gravida och till och med fått syskon så är vi fortfarande helt ogravida.

Timea sa...

Ja, det är helt okej att känna dig bitter och avundsjuk!! Vi alla har rätt till att känna så.
Livet är orättvist mot oss och detta kan man inte vara glad för.

loba sa...

Jag vet inte hur de bär sig åt.
Visst är jag glad att det fungerat för dem, men de får gärna smitta av sig lite....

Anonym sa...

jag känner också igen mig! Det är ju inte roligt att känna så, men det är okej att känna så!

avlängtantilldig sa...

Bitter är bara förnamnet och man får känna sig avundsjuk tycker jag. Längtan är ju så stor och helt omöjlig att styra.. Här hemma i min "lilla stad" känns det som att alla kör en barnvagn utom jag... kanske skulle köpa mig en och gå runt med tom? ;) Skämt åsido. Man känner sig verkligen så ensam. Kram till dig!

MDB sa...

Kram på er allihopa!

Miss S sa...

Absolut! Du har rätt att vara bitter och avis. Det tär på en att se dessa magar och bebisar överallt...