tisdag 19 januari 2010

Spraystartsdatum

På grund av deppigheten efter gårdagens besked så glömde jag ju att skriva den viktigaste infon från besöket på kliniken:
Jag börjar spraya med Synarela 1 februari! 6 februari tar jag sista p-pillret på förhoppningsvis väldigt länge (minst nio månader). Det känns hemskt skönt att snart vara igång. 12 dagar kvar!

Jag har också hämtat mig lite efter gårdagen, oavsett hur deppig jag varit de senaste månaderna så har det varit en annan sorts depp. Beskedet om att vi inte får göra 3-pack var bara som att rasa ner i en avgrund och jag ville bara grina. Det är inte pengarna det handlar om i första hand, att vi kanske måste betala mer om vi ändå vill göra tre försök. Det är mer känslan av att här går jag och inbillar mig att vi kanske kan lyckas, och så kommer kliniken och säger att de inte tror på oss (min fria tolkning). För mig var det ungefär som att säga att det var kört redan på förhand.

Men idag försöker jag tänka positivt igen, och då tänker jag så här: Kliniken vi har valt är ju ändå ett privat företag. De arbetar visserligen med vård, men det är ju ingen välgörenhet de bedriver utan det handlar ju om affärsverksamhet. Klart att de vill sälja sina 3-pack till de par som har störst chans att bli gravida på första försöket så att kliniken kan spara in kostnaden för två försök. Vi kanske inte har lika stor chans som de paren, men det behöver ju inte betyda att det är kört. Kanske blir vi till och med gravida på första försöket, och då är det vi som har sparat. ;-)

8 kommentarer:

Mamma-wannabe sa...

Fokusera på det postitiva!!
:)

Timea sa...

Jag gillar ditt positiv tänkande :-), och kan tänka mig att saken är precis som du skriver.
Det finns stor chans att ni lyckas redan vid första försöket.
Jättekul att du sätter igång med Synarela snart!!

Miss S sa...

Härligt att ha ett startdatum att se fram emot! Det är en lättnad i sig, att veta vad och när saker och ting ska hända.
Skönt att du kan se det positivt nu. Man måste våga för att vinna! Våga tro!
Kram

Pi sa...

Jaaa, rätt tänkt! Grattis till Synarelastart!

Åsa sa...

Skönt att du snart är igång, kanske vi blir synkade i februari!
Hade bara en fundering på det här med 3-pack. Om man köper ett sådant och lyckas på första försöket, får man inte tillbaka pengar då? Frågan om man inte ska tänka positivt då som i ert fall att det löser sig på första eller andra, bör ju bli billigare då?! Eller har jag förstått det helt fel?
Kramar

Kix sa...

Vad du är duktig som ena dagen får reda på ett sådant tungt besked, för att nästa dag försöka fokusera på det psoitiva. Du är stark MDB! Keep on going.

Kram Kix

MDB sa...

Tack för alla era glada kommentarer. Man kan ju inte annat än att vara positiv med sådan uppbackning!

Åsa - Trepacket hos CvL (och hos alla andra tror jag)fungerar så att behandlingen anses avslutad när den resulterat i ett barn. Lyckas man på första försöket får man ingenting tillbaka. Det är ju en chanstagning beroende på hur många försök man behöver. Ett trepack hos CvL kostar som två "vanliga" försök, så behöver man göra tre så blir det ju billigare med ett tre-pack, medan om det lyckas direkt så blir det ju dyrare än att bara bekosta ett försök. Men man kan ju inte veta i förväg hur många försök som behövs tyvärr.

loba sa...

Här händer det grejer! Grattis till spraystarten, jag säger som många andra här - fokusera på det som är bra. Klart det ska gå!