söndag 31 januari 2010

Imorgon startar vi!

Imorrn är det dags för första spraydosen! Klockan åtta har jag planerat in min första sprayning. Det är lite nervigt att tänka att nu är vi på gränsen till att äntligen vara igång. Är såå nyfiken på vad jag kommer att tycka om sprayen och om resten av behandlingen. Första rapporten kommer imorgon och jag ska försöka att skriva varje dag.

Idag var jag och köpte babykläder. Nu när jag och gravida vännen blivit sams igen tänkte jag att det vore roligt att ge något till bebisen som kommer snart (även om jag inte vet när vi kommer att ses). Det "råkade" även slinka ner ett par gulliga byxor till halva reapriset (25 kronor - hur skulle jag kunna låtit bli?). Min ursäkt var att om det inte funkar för oss så har jag en annan gravid vän som ska ha barn i maj. Men fy vad det är svårt att gå i babyklädsbutiker, allt är så gulligt och fint att jag skulle kunna shoppa hur mycket som helt. Men jag vet ju att jag måste låta bli. Även om jag skulle vara gravid finns det dessutom hur mycket som helst att ärva av makens syskonbarn och jag som försöker att vara miljövänlig...

Kan dessutom berätta att jag i skrivande stund sitter med ett glas vin och några goda ostar, det gäller ju att passa på medan man kan. :-)

7 kommentarer:

Pi sa...

Känner igen det där med att gå i butiker med gulliga barnkläder och prylar. Nästan lite plågsamt på ett sätt. Man vill ha, men har ingen nytta av dem alls.

Kul att du ska börja spraya! Mitt råd är att försöka ta det lugnt och inte stressa så mycket. Lyssna på kroppen om du blir trött och gå och lägg dig, då blir sprayperioden så himla mycket lättare (enligt min erfarenet i alla fall).

Lycka till.

Joanna sa...

Härligt med första spraydag imorgon!!! =) Hoppas att allt kommer att gå bra. När man väl är igång så lär man sig dock leva med alla konstiga biverkningar.

KRAM!

avlängtantilldig sa...

Jag är med helt förälskad i små babykläder :-) klart du ska njuta medan du kan! Kram

loba sa...

Grattis till spraystarten!
Jag greppar tummarna :)

Anonym sa...

Lycka till med Sprayningen och IVF:en!
Hoppas du får må bra under behandlingen!

M sa...

Äntligen dax!!!
Jag har oxå min första morgon puff kl 8 på morgonen, så när din klocka ringen så kan du tänka på att jag i precis samma stund oxå sprayar ;) hihi.
Hoppas det går fint och att du slipper några biverkningar.
Kram M
http://ledsenihemlighet.blogg.se

MDB sa...

Tack för era glada kommentarer!

M - Ja, jag ska tänka på dig imorrn. :-)