lördag 30 januari 2010

Laddning pågår

Inatt har jag och maken bott på hotell. Det var inte alls planerat, egentligen var det makens bror och fru som hade bokat men så fick de förhinder. I och med att det var försent att boka av frågade de oss om vi ville ta rummet istället för att det bara skulle stå tomt.

Det hela visade sig vara precis vad vi behövde, en chans att ladda batterierna vilket nog kan komma väl till pass inför behandlingen. Ska ärligt talat säga att de senaste månaderna inte varit lätta. Jag har ju mått rätt dåligt periodvis och även om maken har varit positivare, så har det hela inte hjälpt vår relation direkt. Och sexlivet har ju inte direkt varit toppen, om man säger så. Tror förutom min egen deppighet, så har det till viss del också handlat om att vi under en lång tid försökt få till det för att få ut ett barn av det, och när det sedan visade sig att det inte kommer att funka så, så gick luften ur mig lite. Tror ju inte att det vi ger oss in i nu gör underverk för lusten, så någon ljusning framöver har jag svårt att se. Om jag väl blir ruvare kommer jag vara så nervig för att ägget kan ploppa ut, trots att jag vet att det inte ska spela någon roll.
Hur som helst så fick vi en chans att bara vara med varandra och ta det lungt, och det var verkligen härligt. Nu känner jag mig helt utvilad och full av hopp.

5 kommentarer:

Fru barnlös sa...

Vad mysigt med en hotelnatt.

Timea sa...

Jag förstår som du skriver om lusten och svårare period i sexlivet, det har vi upplevt också. När man försöker så hårt blir det hela så onaturligt...
Men vad skönt att ni kunde slappna av lite nu och ladda batterierna!
Kram

Anonym sa...

Hej, tack för awarden, har inte kollat så noga än vad det är för något, men jag blev glad! Skönt att ni fick en lugn och skön hotellnatt båda två. Det var ni verkligen värda.

MDB sa...

Tonci - Ja, det är nog inte så ovanligt att det blir så. Men kul är det inte...

Fru Barnlös och Tovalisa - Ja, jag trodde inte att det skulle vara så skönt som det var faktiskt. Lite vardagslyx liksom.

Pi sa...

Härligt med hotellnatt! Man behöver slappna av lite emellanåt och bara "leva" också!