onsdag 20 januari 2010

Statusrapport på remissen

Jag måste säga att jag är väldigt glad att vi valt att vända oss privat. Där tog det knappt två månader från första besök till min planerade spraystart. Landstinget har ännu inte fått iväg vår remiss! Jag pratade med min läkare idag (en vecka efter utsatt telefontid) och hon sade då att hon ännu inte fått in makens spermaprov. Jag blir tokig, först hiv-proverna som kom på vift och nu det här. Känns extra märkligt eftersom privatkliniken fick ut denna info från provtagningen i mitten av december. Hade vi inte valt privatvägen hade jag varit i upplösningstillstånd nu.

3 kommentarer:

Kix sa...

Men visst är det helt otroligt, du och jag har lika dålig erfarenhet av Landstinget. Läser man på andras bloggar (i vår situation) så hör man samma tongångar. Känns som om man skulle kunna privatisera sjukvården, då kanske de skulle vara mer rädd om patienterna...

Kix

MDB sa...

Ja, det är hemskt tycker jag. Att det kan vara sådana skillnader! Ska det bara handla om pengar för att kunna få den hjälp man behöver?

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Vi står i allmän kö - 15 månaders väntan kvar- vore kanske dax att se över de privata alternativen för vår del?!

Kramar Ninna