fredag 1 januari 2010

Nyårslöften

När jag såg att Tonci skrivit om sina nyårslöften kände jag att jag måste göra detsamma. :-)

Maken är av den åsikten att man bara ska avlägga sådan löften som man kan hålla, och har därför endast roliga saker på sin lista, som att spela mer tv-spel. Jag försöker att vara lite mer "duktig" och sätter därför upp löften som innehåller saker jag känner att jag behöver jobba med, och som jag skulle vilja kunna hålla.

1. Vara snäll mot kroppen - Äta nyttigt, träna regelbundet och stressa mindre. (Det här löftet avlade jag också förra året och det gick väl hyfsat, bäst funkade det med maten.)
2. Försöka att minska fokuset på barnlösheten och oroa mig mindre.
3. Ta tag i massa projekt och lägga lite mer tid på mina hobbies. (Jag hoppas att denna punkt ska hjälpa mot punkt nr 2. Om jag är upptagen med massa roliga saker så tänker jag nog mindre på barn...)

Helt enkelt ska jag 2010 försöka ha så roligt som möjligt, och försöka att må så bra som möjligt. Sedan vet jag inte hur väl förenligt det kommer att vara med en ivf-behandling (så snällt mot kroppen är det ju inte...) men just då kanske det är extra viktigt att fokusera på de här sakerna.

2 kommentarer:

Pi sa...

MYCKET bra inställning och målsättning att rikta in sig på att ha så roligt som möjligt. Det är ändå de stunderna som gör livet värt att leva!! De där andra stunderna är ju bara till för att lära oss uppskatta det som är bra.

Ha en god fortsättning på det nya året!

Unknown sa...

Hej hej,

Snubblade in på din blogg för första gången idag.

Lär återkomma!

Hoppas att våra väger möts via våra bloggar under 20HUNDRA10.

Må så gott och god fortsättning

Mvh Camilla, En mammas dagbok