fredag 16 juli 2010

11+0

Tänk, nu går jag in i vecka 12! När den här veckan tar slut har både missfallsrisken minskat, och jag ska få se lilla pyret för tredje gången (första gången var vid insättningen och andra gången på det tidiga vul:et i v.6+4). Längtar verkligen till att få se att allt är bra därinne!

Även om jag tänker på pyret varje dag, så kan det liksom slå mig ibland med en mer intensiv känsla - Jag är gravid, vilken lycka! Även om jag mår illa och är trött så känner jag ju inte av pyret ännu och någon mage har jag inte att tala om, så allt är fortfarande så väldigt abstrakt och overkligt. Ibland måste jag tänka efter om det verkligen stämmer att ja, testet var positivt, och ja, jag har inte haft mens sen i april, det måste vara sant. Och sen det där lilla hjärtat som pickade som vi såg bägge två. Det kan vi bara inte ha inbillat oss...
Och lika overkligt är det att tänka tillbaka på ivf-behandlingarna. Var det verkligen jag som satt där och kämpade med sprutorna? Som hoppades och hoppades, och som grät om kvällarna av rädsla för att det aldrig skulle lyckas för oss. Ibland tänker jag tillbaka på dagen då vi tog testet. Hur vi låg där i sängen och dividerade - tjuvtesta eller inte tjuvtesta. Hur benen skakade till när det inte syntes något direkt, och hur det skakade ännu mer när det där extra strecket dök upp på stickan. Hur jag gick in till maken som låg kvar i sängen och sa "vill du se?". Tänk att det gick! Tänk att vi, om allt går som det ska (och det ska det ju), ska få bli tre i familjen (fyra med katten) i början av nästa år! Tänk att det är jag som numera säger till maken "jag kan inte förstå hur jag kan vara så här lycklig, varje dag!".

12 kommentarer:

Pi sa...

GRATTIS, en sån lycka!!

Timea sa...

:-))!

TeachMom sa...

Det är så underbart roligt att följa dig och er lycka! :-)

Anonym sa...

Ni ger mig hopp!!!
hoppas vi fixar det nu på vårat andra försök v.33! Har börjat med sprayen nu..
Kram o mys nu med lilla magen!
/Emma i örebro

Marre sa...

Gud så underbart!!!!
Grattis!!!!

Jag vill jag kan... sa...

Ta hand om er och lycka till!! Det är onekligen er tur nu :0)

Popcorn79 sa...

Åh, vilket underbart inlägg! =) Jag känner igen mig i dina tankar. Jag kan inte fatta att jag, JAG! äntligen är gravid! Att JAG har en bebis i min mage! Helt sjukt! Jag har fortfarande inte riktigt fattat det tror jag, trots att jag nu känner sparkar lite då och då. Det känns helt enkelt bara för stort på nåt vis. Men när det då och då sjunker in fylls jag av en riktig lyckokänsla, underbart! =) Vi gjorde också KUB-testet, och det är redan en liten bebis man ser då. Du har något jättehäftigt framför dig! =)

Anonym sa...

Yes. Vilken känsla, njut! (Det vet jag att du gör). Vad fint du satte ord på det. Kram.

MDB sa...

Tack för era fina kommentarer!

Håller tummarna för att ni som försöker ska lyckas snart!

Timea sa...

Ang. kurser: om ni går på MamaMia kan ni hitta dem på deras hemsida, om ni går någon annanstans fråga gärna barnmorskan. Platserna till kurser brukar tar slut ganska snabbt, det är bra att vara ute i god tid. Men jag ska höra av mig, hur de var.

Joanna sa...

Underbart att läsa om er lycka. Det får mig verkligen att tro att det kanske nån gång kommer att lyckas för oss igen. Och vara hela vägen.

Du ger mig hopp!!

STOR KRAM

MDB sa...

Tonci - Tack för svaret. Jag ska kolla med barnmorskan vad de säger om olika kurser.

Joanna - Vad härligt att kunna ge hopp. Jag tror verkligen på er och att ni ska lyckas till slut! Många kramar.