tisdag 20 juli 2010

Jeansförsök

Igår var det lite svalare här i stan och jag fick då för mig att jag skulle ha på mig jeans. Jag har ett par "semesterjeans" som är rätt utslitna och hänger på höften och är ack så sköna. Det tyckte uppenbarligen inte magen. Jag fick visserligen igen knappen, men det var på håret och det var inte skönt. Är väldigt förvånad över magen måste jag säga. Har bakåtlutad livmoder och har alltid hört att "på dig kommer det att dröja till det syns". Och visst, det är ingen tydlig gravidmage direkt, men den är en hel del större än vad den brukar vara. Snart kanske det skulle vara på sin plats med en magbild. Önskar dock att jag gjort som Underbar Gåva och tagit en tidig bild också för att ha något att jämföra med.

3 kommentarer:

toksnippa sa...

kan du inte hitta någon annan där man har ett hum hur du såg ut innan ivf'en då? Klart du ska börja fota nu, du kommer inte ångra dig. Jag är nyfis!

Skrattade igenkännande åt semesterjeans ;-) Mina kan jag glömma att jag får igen knappen på, trots det är baggystuk på dem - får hoppas man kommer i den nån gång, skönare jeans finns inte!

Natalie - mamma till Bella sa...

Hej! Läst igenom din blogg lite nu under kvällen, och jag vill mest bara önska er lycka till & säga att jag beundrar din styrka! /Natalie

MDB sa...

Toksnippa - Jag ska leta i gömmorna efter en "före-bild", men vanligen är det jag som står bakom kameran... Magbild dyker upp inom kort!

Nathalie - Roligt att du hittat hit. Det känns fantastiskt att någon tycker jag är stark, för mig känns det bara som att jag har gjort det jag måste för att nå hit.