lördag 24 juli 2010

Första magbilden (12+1)


Äntligen har jag börjat fota magen! Ett litet put kan man väl se ändå? Har vanligen inte platt mage, men mindre än så här brukar den ändå vara... Dessutom brukar jag kunna dra in magen, men det går inte alls nu mer än kanske någon centimeter.

Vårdguiden står det om vecka 13 att "Magen börjar rundas lite. Din midja försvinner och du kommer antagligen inte i dina vanliga kläder längre. Även om det inte syns utåt kan du själv se skillnad när du är naken.". Det stämmer verkligen, så igår blev det en liten rensning i garderoben när jag letade efter kläder att ha på en middag. En kjol fick jag inte ens upp över höfterna annat än med våld, och flera andra gick inte dragkedjan igen på.

Det ska bli roligt att se hur magen växer framöver. Jag ska försöka att fota den varje lördag från och med nu, blir ju en dag efter att vi gått in i ny vecka.

3 kommentarer:

Timea sa...

Vad kul med foto om din gravidmage!!! Det börjar synas verkligen :-)!

toksnippa sa...

Så kul o se magen din! Klart det putar, det syns absolut!

MDB sa...

Kul att ni tyckte att det börjar synas! Har fått höra några kommentar om att "du har ju lite mage" när jag träffar folk som vet nu. :-)