måndag 5 juli 2010

Läkerbesök imorrn

Imorrn är det dags för läkarbesök. Jag är inte helt säker på om vi faktiskt ska ta blodprovet som hör till KUB-testet, eller om vi bara ska diskutera om vi ska få göra KUB eller inte (eftersom vi egentligen är för unga för att erbjudas det). Hur som helst kommer det att bli ett stick i armen eftersom även sköldkörtelvärdet ska kontrolleras, och jag är såå nervös. Jag har ju lite svårt för det här med blodprov, och sen de var tvungen att sticka om fyra gånger nyligen så har det ju inte blivit bättre. Nån annan som också har svårt för stick?

5 kommentarer:

Barnarlivet sa...

Tråkigt att läsa om din pappa, hoppas att han blir bättre snart!

Lycka till med blodproven, du har ju överlevt att sticka dig själv i magen med massor av sprutor så det kommer att gå bra:)

Jag vill jag kan... sa...

Hoppas läkarbesöket går bra!! Näh stick är inte kul alls, men jag har lärt mig att slappna av. Håller gärna upp ngt framför ansiktet - jag tycker att jag vid 32 är lite för gammal för min barndoms snuttefilt men en tröja eller nåt brukar duga det oxå! Ju mer jag andas och försöker slappna av desto bättre brukar det gå, men sist hos dr gyn satt jag med nålen i armen i vad som kändes som en evighet - jag var så spänd så att inget blod behagade komma ut
:0)

du fixar det galant!

Miss S sa...

Jaaa!!! Jag har haft stora problem med blodprov förut, och nästan svimmat. Tycker det söker mig, när de drar ut blodet. Men jag har upplevt att det känns lättare om de sticker mig lite mer på utsidan av armvecket. Dessutom är det alltid lättare på vänster arm än höger. Nu tycker jag det går ganska bra, och det är inte så jobbigt längre. :-)

Mikaela sa...

Jag har också problem med sticken. Har väldigt småa vener och de måste liksom gräva för att hitta rätt. Och så måste de använda sig av en barnnål. Så kjag tar bara blodprov om jag verkligen måste. så tex gravtest gör jag själv hemma och inte med blodprov.

MDB sa...

Skönt att höra att även andra tycker det är jobbigt. Känner mig ju inte som 30 i de stunderna direkt...