lördag 3 juli 2010

Avbruten semester

Tyvärr är vi tillbaka i stan igen. En härlig vecka fick vi på landstället, innan vi fick ett besked som fick marken att rämna - min älskade pappa har drabbats av cancer! Det finns inte ord för hur jag mår just nu, tårarna är nära hela tiden. Jag har svårt att både att äta och sova, och som om det inte vore nog så oroar jag mig självklart för hur den lilla därinne påverkas av mitt sinnestillstånd. Det bara måste gå bra! Den lilla klarar mycket har jag läst, den ser till att få sitt även om jag äter dåligt. Och ett cancerbesked är faktiskt ingen dödsdom nu för tiden, även om det tyvärr är lätt att oroa sig och att tänka sig det värsta. Min fina pappa, som skulle gå i halvtidspension i höst, och som har längtat så mycket efter att bli morfar. Nu väntar en tuff tid med strålning, cellgifter och kanske operation, men vi måste tänka positivt och att det ska gå bra!

12 kommentarer:

TeachMom sa...

Nej så tråkigt! Stackars er familj. Forskningen har gått framåt och jag håller tummarna för att det ska gå bra för din pappa. Min svärmor fick diagnosen lungcancer för ett och ett halvt år sedan och för ett år sedan, efter ganska hård behandling, fick vi veta att det gått tillbaka. Så det behöver absolut inte vara kört. Han kommer träffa sitt barnbarn.

Försök att ta hand om dig själv under tiden också! Kramar!

Joanna sa...

:( :( Nej vad fruktansvärt. Usch så tråkigt.
Tänk inte på den lille i magen, den klarar mycket! Och precis som du skriver så har inte cancer alls samma betydelse som förr.

STOR KRAM

avlängtantilldig sa...

Så hemskt tråkigt!, hoppas det ska gå bra med behandlingarna i alla fall. Och att Du också får må bra!

MDB sa...

Tack för era kommentarer. Det du skrev om din svärmor, TeachGirl, var väldigt hoppingivande!

Anonym sa...

Vilket helvete. Finns naturligtvis inget man kan säga eller göra i den här situationen, mer än att låta dig veta att jag tänker på er, hoppas för er och ber att allt ska gå bra.

Varmaste kramarna.

Mikaela sa...

Nej vad tråkigt.Det är bland de värsta beskeden man kan få. Hoppas att allt upptäckts i tid och behandlingarna är effektiva.
Många kramar!

toksnippa sa...

Usch vilket tungt besked! :-( Hoppas verkligen han kan bekämpa den!!

Min mamma är också cancersjuk, dock dödsdömd så hon lever på lånad tid. Känns frustrerande tidvis, men har levt att lära sig med alla berg o dalbanor som kommer med cancern och allt det omkring. Finns som bollplank om du vill!

loba sa...

Det är ett tufft besked och en hård behandling, men försök tänka att han får den bästa hjälpen. Som dotter till en canceröverlevare vill jag säga att det kan gå väldigt bra, att det kan finnas gott liv även efter cancern.

Alla mina goda tankar.

MDB sa...

Tack igen. Det värmer att ni tänker på oss.

Toksnippa - Vad tråkigt att höra om din mamma, hoppas att tiden hon har kvar ändå är lång. Är mycket möjligt att jag har hör av mig, tack för erbjudandet!

Loba - Varje person som vi hör om som överlevt cancer ger hopp, skönt att höra att det gått bra för din förälder.

Kram på er allihopa!

Timea sa...

Usch, vad jobbigt! Jag kan förstå din oro. Men trots att cancer låter så hemskt, kan de läka den största delen av cancersjuka med goda resultat, så ge inte upp hoppet!
Jag hoppas att allt blir bra med din pappa snart!
kram

Pi sa...

Tungt! Vi väntar också på besked om vad som är fel med min pappa. Vi vet i alla fall att det inte är hjärntumör, så man är glad för varje litet positivt besked. Härligt att din pappa fick se bilden på er lilla "blobb", det gav honom säkert mycket kraft!

MDB sa...

Tonci - Ja, jag hoppas att min pappa hör till de som blir friska från cancern.

Pi - Jobbigt att höra att ni också väntar på besked. Hoppas att ni får fler positiva besked. Kram.