lördag 17 juli 2010

Igår och idag

Igår fick jag besök av finaste vännen och hennes lilla tvåmånaders dotter. Eftersom de bor i en annan stad ses vi inte så ofta, så det är alltid lika roligt när vi lyckas få till en träff. Tråkigt nog kände jag mig inte som en bra värdinna för tyvärr krockade hennes besök med en av mina sämre dagar. Jag kunde tom inte avhålla mig från att somna en stund på soffan innan middagen. Tur att hon också mått dåligt under sina graviditeter så hon försäkrade mig att det var helt ok. Dessutom hann vi faktiskt med både lunch, promenad och en shoppingtur innan jag började må dåligt. Nästa gång är det min tur att besöka henne, och då får jag hoppas att jag mår lite bättre.

Idag är det min mammas 60-årsdag så vi ska dit och äta middag. Ska bli trevligt samtidigt som det ligger en sorlig känsla över dagen. Egentligen skulle mina föräldrar inte ens vara hemma idag utan de hade bokat en weekendtripp för bara de två, och sedan skulle vi firat hela familjen när de kom tillbaka. Nu blir det ju inte så. Det är bara såå sorligt och jag blir helt tårögd när jag tänker på det. Jag lyckas också med att ha lite dåligt samvete för att jag och min bror inte ordnat något riktigt roligt för mamma idag istället för deras resa, hon skulle behöva det. Samtidigt så vet jag att hon inte vill lämna pappa ensam hemma eftersom han fortfarande är rätt så medtagen, så det är svårt. Jag hoppas att pappa ska må lite bättre snart, så kanske vi kan se till att göra något roligt då.

Inte heller blir humöret bättre av att jag har väldigt ont i magen idag. Inte den magen som tur är, utan det handlar mer om matsmältningen. Vet egentligen att jag inte bör äta vitt bröd och att müsli med linfrö bör vara obligatoriskt på frukostbordet, men det är inte lätt när tanken på youghurt och müsli får det att vända sig i magen. Ska verkligen försöka hitta något sätt att äta bättre trots illamåendet.

Nej, nu är det slutklagat! Ska försöka få i mig lite lunch och sedan ge mig ut och köpa en riktigt stor bukett blommor till min fina mamma!

Inga kommentarer: