måndag 12 juli 2010

Ikea-besök

Idag har jag och maken varit på Ikea med svågerns familj. Eftersom de behövde köpa en del saker till sin ettåriga dotter så var vi en hel del på barnavdelningen. Fy vad svårt det var att gå runt där när det inte är dags för oss att handla barnsaker än. Även om vi tänkt köpa det mesta begagnat och inte på Ikea så är det den där känslan av att inte riktigt vara "behörig" som spökar. Inte riktigt som alla kvinnor med stora magar som vaggade runt på avdelningen. Det ska bli skönt när vi kommer förbi vecka tolv och har varit på ultraljudet och sett den lilla så att det hela känns lite mer säkert. Jag blir mer och mer nervös ju närmare vi kommer och har tyvärr råkat läsa om ett fall av missed abortion i dagarna, vilket inte direkt hjälper. Jag försöker tänka att för de flesta går det faktiskt bra, och av alla gravida jag följt både irl och på nätet så är det en väldigt liten andel som råkat ut för missed abortion och missfall i de veckorna som vi är i nu. Ändå kommer oron upp då och då, det går helt enkelt inte att få bort den helt och hållet.

En sak som jag dock har gjort i positivitetens tecken är att jag har köpt mitt första riktiga gravidplagg! Det blev en svart väldigt basic kjol på Polarn & Pyret. Den funkar redan nu även om den är lite lös i midjan, och jag känner på mig att den kommer att bli ett väldigt välanvänt plagg i höst. Det var helt enkelt svårt att låta bli när det är rea, men jag ska försöka att hålla nere shoppinglustan lite. Ska även här försöka att köpa en del begagnat, och sedan tror jag att jag har en del att hämta hos ena svägerskan som är nästan lika liten som jag i storleken. :-)

3 kommentarer:

Timea sa...

Du har rätt, det är väldigt få som får missfall i den här tiden av graviditet som du är i. Allt ska gå bra, snart är ni över vecka 12!

Anonym sa...

Jag förstår din oro, jag var helt hispig (även efter v 12) men nu sitter jag här med en liten flicka! Mitt tips är att försöka hålla sig borta från nätet så mycket det går. Jag läste inga ivf-bloggar i det skede av graviditeten som du befinner dig i, det skulle bara ökat min oro. Det kommer säkert gå bra! Inte långt kvar till v 12!

Anonym sa...

Vad är skillnaden mellan Missed abortion och Missfall? Är det någon skillnad eller bara engelska / svenska?