onsdag 14 juli 2010

Sommardagarna går

Visst är jag glad att det är så härlig sommar här i Sverige, men den här värmen... Jag brukar klara värme rätt bra, men nu går det inte alls. De senaste dagarna har vi i alla fall legat på stranden och kunnat bada, och då har det känts bra, men när vi gått hem så har jag blivit helt utslagen. Känns inte helt rätt att bara vänta på dagarna ska gå, när jag vill njuta av både semester och graviditet.

Känns lite dubbelt det här att jag längtar till slutet av vecka tolv när de flesta mår bättre och den största missfallsrisken är över, för det markerar även slutet på min semester. Just nu vill jag INTE gå tillbaka till jobbet, jag vill bara ha mer semester. Är ju en liten tröst att ha en eftersläntrarvecka kvar, men det är ju bara en vecka. Tänker dock med ett leende att förhoppningsvis jobbar jag bara året ut och sedan väntar den underbara tiden att få ta hand om vår lilla bebis!

4 kommentarer:

Barnarlivet sa...

Shit vad fort tiden går! Du har ju mindre än två veckor kvar till efterlängtade vecka 12 (tror jag, jag har inte riktigt förstått hur man räknar de där veckorna eg). För att tänka positivt: tur att du inte var höggravid under de här supervarma dagarna!

Maja Gräddnos sa...

... och då får du aldrig mer semester!!! MUAHHAHAHAHAHHAHHAAAAA

;-)

Åsa sa...

Jo, nu ska jag snart bara försöka slappna av några dagar och sedan komma igång med bloggandet lite igen.

Förstår att det blir märkligt nu när du bara vill gå och njuta nu och inte återvända till jobb samtidigt som man väntar på att vecka tolv ska vara förbi. Men njut av semestern tycker jag för e övertygad om att bebis kommit för att stanna! <3
Kramar

MDB sa...

Barn är livet - Ja, å ena sidan tycker jag att det går sååå långsamt, å andra sidan tycker jag att det var nyss jag var i vecka sex!

Maja - Ja, det ska bli så underbart! ;-)

Åsa - Roligt att du kommer att blogga lite mer snart, ska absolut läsa! Hoppas att du har rätt att den lilla är här för att stanna! Kram.