onsdag 28 juli 2010

Det som inte fick hända

Min mammas intuition är alltid rätt, det borde jag vetat vid det här laget. Pappa var mycket sämre än vad jag hade förstått (och det kom fram att det fanns faktorer som min mamma helt enkelt inte hade berättat plus att det faktiskt kom som en överraskning även för sjukhuspersonalen att hans tillstånd försämrades så snabbt), och under natten blev tillståndet kritiskt och det gick helt enkelt inte längre. När vi kom fram till sjukhuset bara en kvart efter att de hade ringt så hade pappa redan avlidit. Det finns inget annat att säga än usch och fy. Jag vill bara inte att det ska vara sant. Min underbara och fina pappa, som var så glad att få bli morfar. Å ena sidan tänker jag att det är tur att vi har den lilla nu, så att vi har något att se fram emot och som får oss att tänka glada tankar också. Å andra sidan är det så oändligt sorgligt att pappa inte får vara med om detta stora.

Hela dagen igår har jag gråtit och gråtit och tårarna tar aldrig slut. Nu kommer jag att ta en paus och koncentrera mig på att ta mig vidare, och på att hjälpa mamma så mycket som möjligt. Det blir inte lätt, men på något sätt måste det ju gå.

29 kommentarer:

emve sa...

Nej vad tråkigt... Beklagar sorgen. Kram!

Timea sa...

Åh, nej!!! Jag sitter här och gråter, jag vet så mycket hur det känns att förlora en förälder. Jag känner med dig så djupt och beklagar din sorg. Ta hand om din mamma och dig.
Stora styrkekramar!

avlängtantilldig sa...

Beklagar verkligen sorgen! Kramar

TeachMom sa...

Jag beklagar sorgen, vet hur det känns att förlora en far. Ta väl hand om dig nu! Kramar!

Mikaela sa...

Beklagar sorgen. Inte många ord som hjälper i en sånhär situation. Ta hand om dig och många kramar!

Tea sa...

Beklagar sorgen. Kramar

Anonym sa...

Så hemskt tråkigt att höra! Beklagar sorgen. Att förlora någon så nära kan göra förtvivlat ont. Mina tankar är med dig i denna svåra stund.

Ta nu hand om dig och dina kära.

/S

loba sa...

Jag beklagar sorgen.
Kärlek.

Pi sa...

Så otroligt jobbigt. Jag beklagar sorgen. Det finns nog inget man kan säga när det här händer. Sånt här får ju oss alla att tänka till och försöka ta tillvara våra nära och kära på bästa sätt. Min pappa är själv ganska dålig och jag fasar för när den dagen kommer. Men, den kommer ju för oss alla tyvärr.

Tycker det är otroligt ledsamt att han inte fick se er lilla live. Men, han fick ju veta om att ni skulle få ett barn i alla fall, det är en liten tröst om inte annat.

Ta hand om er! Kram!

Kix sa...

Åh, herregud vad tråkigt. Beklagar verkligen. Hoppas du finner tröst i det du har i magen. Kramar Kix

Teres sa...

Finner inga ord, men vill ändå skriva. Vill ge dig en hel värld av styrkekramar.

Pernilla Gravid i vecka 41 sa...

Men Gud vad hemskt och sorgligt! Beklagar verkligen sorgen! All styrka till er, ta nu hand om varandra.

Massor med kramar!

Popcorn79 sa...

Beklagar sorgen. Jag tänker på dig. Kram!

Moi sa...

Kära du, det är så svårt det där att tala om döden. Det är så mycket enklare att tala om livet. Din pappa fick ett så hastigt slut, FÖR hastigt slut. Han hann inte uppleva att bli morfar och han hann inte bli gammal. Sorgligt är vad det är.

Men tänk ändå att dina barn kommer visst att ha en morfar, du kommer att kunna berätta för dem hur en morfar är och hur deras morfar skulle ha gjort och sagt. Det är fint. Han fick veta att han skulle bli en morfar, fantastiskt!!

Och jag, som också på nära håll upplevt döden, jag kan tänka att han slapp en del onödigt ont som finns i samband med cancermonstret.

Sköt om dig, och sköt om din mamma och låt er omhändertas av andra som kanske kan hjälpa er att ta hand om er. Låt andra laga mat och fixa. Ni behöver få sörja.

stor kram

IVF-Karusell sa...

Har inte hunnit läsa ikapp alla bloggar nu i semestertider...gud så lessamt att höra att din pappa inte finns i jordelivet längre! :(
Förstår att ni har en stor sorg att bära nu - så tråkigt att han inte hann träffa bebis. Övertygad om att han kommer bli en himla stolt ängla-morfar! ♥

Ta hand om er o pyret!

Greengal sa...

Jag beklagar verkligen. Kramar

Lilla Knyttet sa...

Jag beklagar sorgen. *kramar om*

Sara sa...

Jag beklagar gumman! Det är så oändligt orättvist, men tyvärr en del av livet!

Jag tänker på dig!
Styrkekramar i massor

Åsa sa...

Beklagar verkligen och lider med dig. Ta hand om er så gott det går.
Varma kramar

mamma-wannabe sa...

Tänker på dig!
Kram

toksnippa sa...

Nej nej nej!! :-( Så ledsen för din/er skull.. Fy... Jag beklagar er stora förlust så.. Önskar det fanns ord som tröstade, lindade dig i bomull...

Har själv en svårt cancersjuk mamma och jag bävar mig. Finns här om du vill språka! KRAM KRAM KRAM!

Maja Gräddnos sa...

Stor, jättestor kram

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

En varm, varm kram sänder jag dig i din sorg. Beklagar verkligen att din far inte finns hos dig längre.

Ninna

H sa...

Jag beklagar sorgen! Förstår att det måste kännas tungt!! Många kramar till dig!

Jag vill jag kan... sa...

Åh nej, vad förfärligt!! "Jag beklagar" känns på något sätt så fjuttigt när det gäller en sån stor sorg... men beklagar gör jag! Ta hand om er

toksnippa sa...

kikar in och ger dig en behövlig kram!!

Anonym sa...

Mina tankar finns hos dig/er..
kramar Emma i örebro

livets underverk sa...

Sänder en stor, stärkande kram till dig!

Joanna sa...

En stor kram från mig vännen...