fredag 11 juni 2010

6+0

Nu går vi in i vecka 7! I natt drömde jag dock att vi kommit ända fram till v.12 och jag var sååå lättad över att vi kommit förbi en kritisk del av graviditeten. Men vecka 7 är inte fy skam det heller. Varje dag är ju ett steg framåt.

Tydligen ska embryot kunna röra sig nu och har händer och fötter som ser ut som små paddlar. Det ska vara 13 mm. Jag har tittat på bilder i "Ett barn blir till" och det är ju helt fantastiskt att kunna få se de där fotona hur den lilla ser ut i min mage. Och att något så litet redan kan ha utvecklats så mycket.
Har lånat bilden från vårdguiden och deras info om v.7

På vårdguiden stod det också att nu kan tröttheten vara förlamande. Vet inte om det kan vara det eller min förkylning, men jag har sovit runt 10 timmar per natt de senaste nätterna. I natt var jag för första gången tvungen att gå upp för att kissa. Vet inte om jag vaknade av behovet, eller om jag väcktes av något annat och sen kände mig tvungen att gå upp.


Idag tänkte jag åka ut till landet och fira min mormor som fyller 88 år. Jag kan väl lika gärna vila upp mig från min förkylning här som där, och min mormor har ringt flera gånger den senaste veckan och frågat om jag kommer så det är ju klart att jag måste åka dit. Har också läst nu att pga immunförsvaret så är det inte bara lättare att bli sjuk, utan det är också svårare att bli av med t ex förkylningar. Låter inte så kul, men det är väl bara att ta det lugnt tills det går över.

2 kommentarer:

Pi sa...

Grattis till v.7!!

IVF-Karusell sa...

Det är klart du/ni kommer få uppleva den lyckan - ni är på god väg med den lycka som ni känner nu över lilla bebisen i magen! Grattis till v.7
Alla milstolpar är bra milstolpar!

Kram!