torsdag 10 juni 2010

Segt

Btw, tiden går ju inte direkt snabbare när man är hemma och kurerar sig... Önskar att jag kunde knäppa med fingrarna och vips vara framme vid midsommar när jag dels går in i vecka nio, dels påbörjar semestern! Då kan tiden gärna få gå lite saktare ett tag... :-) Nu önskar jag bara att tiden ska gå snabbt tills på tisdag när det är dags för vul. Hoppas så att den lilla ligger rätt och att hjärtat slår!

Segt är också att jag idag var tvungen att ringa tillbaka till mvc och boka om vår tid. Vi hade ju fått en så perfekt tid, 16.30, så jag skulle inte ens vara tvungen att säga något på jobbet. MEN självklart så krockade det med att vi ska ha ett viktigt personalmöte på jobbet och sedan gå ut och äta tillsammans och det kan jag inte bara missa. Nu fick vi en ny tid en hel vecka senare och då blev det 10.30 så nu funderar jag på vad jag ska hitta på för ljug inför jobbet... När jag ändå funderar på ljug kan jag ju också fundera ut hur jag ska göra med middagen med jobbet, det kommer nog nämligen att bli en hel del dricka om jag känner kollegorna rätt...

Uppdatering: Läste just ett mail från chefen som anger att "middagen kommer att bli lite senare en beräknat, men vi kan väl börja i baren" och "innan avfärd dricker vi lite champange på kontoret". Sa jag "det kan nog bli en hel del dricka"...?

5 kommentarer:

loba sa...

Klart att allt kommer att se bra ut på VUL!

Med tanke på att du är hemma och är sjuk nu, så
- är det väl ganska logiskt att du har en läkartid på tisdag och
- känner du dig inte tillräckligt pigg ännu för att dricka alkohol

Förkylningar är tråkiga, men kan väl ibland vara bra syndabockar ;)

MDB sa...

Ja, förkylningen kan ju faktiskt kanske funka att skylla alkoholen på... :-)

Ett läkarbesök skulle nog funka, men nu blir det ju två. Ett nästa vecka och ett veckan därefter. Men det löser sig säkert...

Anonym sa...

Hej!
Jag har läst din blogg ett tag men inte skrivt något, vår ivf-tjej fyller ett år nästa vecak så jag vet hur det känns att hitta på ursäkter på jobbet. Nu hade jag berättat för min chef så jag fick ledigt med lön för alla olika besök, även för en titthålsoperation som jag gjorde under utredningen.

Men annars är cellprov en bra ursäkt till läkarbesök under arbetstid.

Lycka till!
/Sofia

MDB sa...

Sofia - Roligt att du kommenterade och att ni har en liten ivf-tjej. Det där med cellprov var ju ett bra tips...

Anonym sa...

penicilin är en väldigt bra ursäkt till att inte dricka.. och så har ju läkaren självklat sagt att du ska komma tillbaka om du inte blir bättre =)

där har du dina ursäkter!
lycka till!!!