söndag 20 juni 2010

Lugn helg

Det har blivit en lugn helg hemma hos oss. Illamåendet är tillbaka, om än i en hyfsat låg dos, så jag har bara tagit dagarna som de kommer och försökt att inte ha några måsten. Tur att jag har en sådan fantastisk man som tar på sig i stort sett allt hushållsarbete utan att klaga, och dessutom köper hem precis de saker jag är sugen på. (Vilket just nu är vattenmelon, sparris, och baugette med festost och tomat på.)

Faktiskt har jag ändå hunnit med att träffa två vänner. Igår var en vän här med sin lilla dotter som är född i mitten av februari. Känns hisnande att tänka att för ett år sedan var det min vän som var nygravid i nästan samma vecka som jag är nu, och om ett år är det jag som har ett barn i samma ålder som hennes är nu. (Nu bryr jag mig inte ens om att skriva "om allt går som det ska" för det ska det ju!)
Idag träffade jag en annan vän. Vi promenerade till det underbara glassmakeriet 18 smaker som jag hittat till tack vare fina Loba, köpte en fantastisk äppelsorbet och gick en runda till. Kändes hur skönt som helst att vara ute och promenera, men jag tog nog i lite väl mycket för det fick bli bussen hem sen sista biten.

Nu väntar bara tre arbetsdagar innan semestern tar vid! Först hade jag planerat in en senare semester, men fick flytta fram den för att pusslet på jobbet skulle kunna lösas. Gissa om jag är glad för det nu, det hade inte kunnat vara bättre timing! Förhoppningsvis har illamåendet gått över tills det är dags att jobba igen och jag kanske t.o.m kan lyckas göra ett bra jobb.

5 kommentarer:

Pärla sa...

Hoppas du får en superskön semester! Kram!

TeachMom sa...

Så kul att du trots allt känner dig OK. Illamåendet har ju en bra orsak. Det ska bli så roligt att följa dig under de närmaste månaderna. Kram!

loba sa...

Äppelsorbet, minsann! Den hade de inte när jag var där härom dagen. Det får bli ett nytt besök. kul att du hittat dit!

Det är härligt att läsa hur positiv, stark och optimistisk du låter, trots illamåendet. Klart det här kommer att gå bra.

toksnippa sa...

Inte roligt med illamående men det är ju dock mycket bra och positivt tecken. Illamåendet kommer och går, så oroa dig inte för det ;-) Skönt att ha så nära semestern, så håller vi även tummarna att illamåendet är lugnare när semestern är slut!

MDB sa...

Pärla - Tack! Hoppas att du får en härlig sommar med den lilla som kommer snart.

Techgirl - Jag försöker att upprepa för mig själv att anledningen till att jag mår dåligt är nåt fantastiskt. Det funkar inte på att ta bort det, men jag blir gladare. Kram.

Loba - Ja, den måste du prova! Härligt att höra att jag låter positiv, jag som är så nervig. Men jag gör mitt bästa.

Toksnippa - Tack för tumhållningen, hoppas inte att jag är en sån som mår illa hela graviditeten. Min kusin tillbringade hela sin i sängen, kräkandes...