tisdag 15 juni 2010

Lilla hjärtat!

Åh, vad gulliga ni är som har tänkt på mig idag, och vet ni - allt såg bra ut!

Först tittade och tittade läkaren, och nästan lutade sig fram mot skärmen och gissa om jag kände en kall hand krama hjärtat då, men sen visade hon en liten plutt på skärmen och ett litet hjärta som pickade. Hon mätte fostret till 7,8 mm och sa att det var normalt för 6+4 som är idag.

Något som kanske inte var helt ultimat var att min vänstra äggstock fortfarande var rätt förstorad, så nu är jag ordinerad att ta det lungt och att inte hoppa och springa. Men det går så bra så. ;-)

Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är just nu. Ett litet hjärta pickar i min mage! Nu ska det här gå bra! Vi ska bli föräldrar!

PS. Maken var med och jätteglad. Jag börjar inse att det nog är skillnad på vad som kan anses som "privat" när man har gjort ivf och de som blir gravida den "vanliga" vägen...

11 kommentarer:

Smassk sa...

Yes, yes, yes! Som jag har kikat in här idag för att få se de goda nyheterna! GRATTIS! Nu är jag lite lugnare inför mitt vul nästa vecka då jag kommer vara på dag 6+3 i min egen graviditet.

Fick du en tid för ett till vul eller får du snällt vänta som alla "vanliga" gravida nu?

Stort hurra för ditt hjärta idag!

KRAM!

/S

Timea sa...

Oh, vad skönt att allt såg bra ut!
Det är så underbart att se det prickande hjärtat för första gången, eller hur?
Jag är jätteglad för dig!
Kram

loba sa...

Ååååååååååh, äntligen en uppdatering! ;)

Skönt att det såg bra ut och att litens hjärta pickar på.
Nu ska du bara andas djupt, njuta och se fram emot att bli mamma.

Så himla glad för din skull!

Popcorn79 sa...

Grattis!! Det är verkligen en underbar känsla när man ser den där lilla "bönan" med det blinkade hjärtat... helt obeskrivligt! Vi gjorde dessutom KUB-testet i vecka 13 och såg vår lilla bebis, underbart! Nu är jag i vecka 16 och rutinultraljudet närmar sig med stormsteg... =)

SmultronEtt sa...

Jag vet precis hur du känner dig idag! Visst e de helt underbart!

Stort grattis till er!

/ SmultronEtt

Åsa sa...

Åh, vad underbart det måste ha varit att få sådana goda nyheter! Jättestort grattis, vad jag är glad för er skull!

Angående min sommarledighet förresten är det så att min kollega fick reda på i maj att hon har cancer i tjocktarmen och har varit sjukskriven sedan dess. Skulle egentligen opereras idag och ev vara tillbaka till jag skulle gå på semester. Men idag fick vi reda på att operationen blivit uppskjuten 2-3 veckor och då är där inte så mycket val då en av oss två måste vara plats för att allt skall kunna fungera. Hinner inte lära upp någon av de andra heller på det viktigaste :-(

Sara sa...

GRATTIS Gumman! Så gimla himla skönt ju. NJUT nu. :)

Angående jobbet är det helt fuc*ed up, less är ordet. Men men, vad gör man inte för lite pengar.

Kram

MDB sa...

Tack för alla fina kommentarer.

Ssmask - Ang din fråga så är det vanliga mödravården som gäller nu, så det är väl v.18 som gäller för nästa vul, eller vid Kub/Nupp.

Joanna sa...

Åh vad skönt!!! =)
Grattis grattis GRATTIS!!!

Och se nu till att ta det lungt nu när du blivit ordinerad det :)

KRAM

Pi sa...

Härligt härligt!!

teres sa...

åh hääärligt =)