lördag 5 juni 2010

Tidiga tankar

Mitt mantra just nu är "inte börja boa än, inte börja boa än". Jag kan liksom inte ta in att jag bara är i vecka sex än så länge, jag vill göra allt nu. Ställa ner vaggan som står på vinden, köpa barnvagn, sticka babykläder, göra om garderoben. Har jag sagt att jag inte har något tålamod...alls? Jag har försökt utarbeta en plan för att ha något att göra så länge och då är tanken att färdigställa alla andra projekt här hemma, så kanske jag kan ägna all tid åt bebisfixandet när det väl är dags. Men det är inte lätt när allt jag tänker på är graviditet och bebis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! jag har följt din blogg ett tag och vill passa på att gratulera dig till plusset lite så här i efterhand. jag har också en historia av barnlängtan bakom mig och fick mitt plus ungefär samtidigt som dig. Nu håller vi tummarna att det går hela vägen för oss. Vilket datum är du beräknad till? jag är den 4e feb. känner igen så mycket som du skriver, men vill bara att dessa första veckor ska flyga fram!

MDB sa...

Grattis till plusset! Jag tror att det är 3 feb för mig, jag var lite virrig när sköterskan sa datumet så jag minns inte riktigt.