söndag 13 juni 2010

Hemma igen

Hemma igen efter en ganska skön helg på landet. Har rensat och fixat en del, men också hunnit med att ta det lite lugnt och spela kort med familjen. Att sova utan maken har dock gjort att nätterna blivit oroliga så jag ser fram emot att få lägga mig tidigt i min egen säng ikväll. De drömmar jag väl fick handlade bara om barn. Första natten drömde jag att vi låg på BB och just hade fått vårt älskade barn. Vilken känsla det var även om det bara var en dröm. Natten efter drömde jag att vi var i Asien på semester, och helt plötsligt var det ett barn på cirka ett år som adopterade oss, och vi fick panik eftersom vi inte var förberedda med kläder eller vagn eller någonting. Det är spännande vad man kan drömma.

Något som inte var särskilt roligt var bilresan till lantstället och hem igen. Jag har hyfsat lätt för att bli åksjuk i vanliga fall och den här gången var inget undantag. Dock mår jag inte så dåligt som jag trodde att jag skulle. Jag var övertygad om att jag skulle bli en av dem som bodde över toalettstolen de första 12 veckorna, men hittills har jag bara känt av ett vagt illamående som framför allt gör att tanken på mat får det att vända sig i magen. Jag har dock märkt att det enda som får det att hålla sig borta är just att äta så det gäller att tänka bort äckelkänslan och bara äta för det mesta går faktiskt ner även om det inte är helt lätt att ta det där steget.
Att säga "bara" om illamåendet vill jag nog ta tillbaka förresten, för även om jag är tacksam över att inte behöva kräkas dagarna i ända så är det nog så jobbigt att gå runt och må illa. Samtidigt som jag är glad över att må dåligt för då har jag ju ett symptom!

Inga kommentarer: