måndag 7 juni 2010

IVF 2 - Överblick

Kom på att jag ju inte lagt in överblicken för IVF nr 2, den måste jag ju ha på pränt för minnets skull. Så här var det alltså den här gången. Känns fortfarande lite snopet när jag ser raden "8 ägg /.../2 mogna", men jag väljer att fokusera på den sista raden så känns det bättre!

Dag 1 - Spraystart Synarela 2x2 (11 april)
Dag 17 - blödning (27 april)
Dag 25 - Sprutstart Menopur 300 IE, Synarela 2x1 (5 maj)
Dag 31 - Kontroll hos kliniken (11 maj)
Dag 32 - Ägglossningspruta Pregnyl (12 maj)
Dag 34 - Äggplock. Resultat: 8 ägg från 10 äggblåsor, 2 mogna och befruktade med ICSI, 1 tillbaka. (14 maj)
Dag 36 - ET + Start Crinone 1x2 (16 maj)
Dag 49 - Positivt graviditetstest (29 maj)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det visar ju verkligen att det inte är kvantiten som räknas! Sista raden âr ju viktigast :)

Kram fran Lisa

MDB sa...

Ja, jag gillar att vara ett bra exempel på att det kan se skitdåligt ut och ändå gå bra. Kram!