fredag 18 juni 2010

Plus och minus ikväll

+ Jag bloggar på min nya macbook pro som jag äntligen har lyckats packa upp!
+ Illamåendet är nästan borta (och självklart ersatt med en oro om varför jag mår så bra, men jag försöker att trycka bort det och istället ta tillvara på den nya energin)

- "Grannarna", dvs de som verkar bo olagligt i lokalen under oss, tycks ha fest. Det hade de förra helgen också och då slutade festen kl 11 dagen efter. Jag var som tur var på landet. Maken ringde till slut polisen som inte hade resurser att rycka ut... Hoppas på att det bara är någon typ av förfest ikväll.
- När jag pratade med min läkare idag så visade det sig att mitt sköldkörtelvärde gått upp så jag måste höja levaxindosen. Nu visade det 2.4 och man bör ligga under 2.0 som gravid. Dåliga värden är ju aldrig roligt och jag fick en oroskänsla i kroppen som jag inte riktigt kan ta på. Framför allt kände jag mig också lite dum som bara sa "ok" och helt glömde bort att fråga vad det beror på att det har gått upp igen. Google visar inte riktigt nåt svar, men jag tyckte mig läsa mellan raderna någonstans att det kan bero på graviditeten. Någon som vet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det beror på graviditeten och igen fara :) Höj bara dosen så att det ligger under 2. Efter förlossning ska dosen till den gamla "innan graviddosen" :) Lycka till!

MDB sa...

Åh, tack för svaret! Skönt att veta.

Joanna sa...

grattis till den nya datorn! Har själv en ny macbook pro och är supernöjd! =)